  • Data: 2011-02-21 17:00:19
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    omega_fan napisał(a):
    > Nie spali mniej.
    Spali mniej.
    > Powód - silnik ma większą sprawność gdy pracuje pod obciążeniem.
    Możesz to bardziej rozwinąć?
    Praca silnika z włączonym tempomatem to praca bez obciążenia?
    > Wniosek - najoszczędniejsza jazda będzie, gdy będziemy rytmicznie
    > rozpędzać się do powiedzmy 100 km/h a potem hamować silnikiem do 80
    > i tak w kółko... oczywiście to teoria.
    Ale teoria.
    Za pomocą tempomatu rytmiczniej przyspieszysz niż za pomocą buta z tą
    samą dynamiką, co za tym idzie jest mniejsze zużycie paliwa.
    I tym sposobem spalisz mniej niż jadąc stałe 90km/h? LOL
    > Praktyka natomiast - zwykle auto spala mi mniej jadąc w górach, niż
    > na płaskim, co poniekąd potwierdza powyższą teorię.
    To masz zepsute auto, albo spaczone teorie. No chyba że Twojej jazdy
    jest więcej w dół niż pod górę. Ale to niemożliwe. Bo żeby zjechać,
    trzeba najpierw podjechać.

    Mamy do pokonania odcinek 100km. 50km pod górę, 50km w dół.
    Jadąc 50 km pod górę z prędkością np. 90km/h zużyjesz np. 25 l/100km.
    Zjeżdżając tez z prędkością 90 km/h spalisz 0 l/100km. Średnia wyjdzie
    12,5l/100km
    A jak będziesz jechał po płaskim 90km/h to spalisz 12,5l/100km? A
    według Twojej teorii to pewnie będzie i 15l/100km. Czy mniej spalisz?
    Dla mnie odpowiedz jest oczywista.
    --
    Krzysiek