eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.vectrane
    t.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Date: Mon, 21 Feb 2011 17:00:19 +0100
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <iju279$je0$1@news.vectranet.pl>
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijtvu9$qda$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160207123.wroclaw.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1298304041 19904 95.160.207.123 (21 Feb 2011 16:00:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 16:00:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
    In-Reply-To: <ijtvu9$qda$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351717
    [ ukryj nagłówki ]

    omega_fan napisał(a):
    > Nie spali mniej.
    Spali mniej.
    > Powód - silnik ma większą sprawność gdy pracuje pod obciążeniem.
    Możesz to bardziej rozwinąć?
    Praca silnika z włączonym tempomatem to praca bez obciążenia?
    > Wniosek - najoszczędniejsza jazda będzie, gdy będziemy rytmicznie
    > rozpędzać się do powiedzmy 100 km/h a potem hamować silnikiem do 80
    > i tak w kółko... oczywiście to teoria.
    Ale teoria.
    Za pomocą tempomatu rytmiczniej przyspieszysz niż za pomocą buta z tą
    samą dynamiką, co za tym idzie jest mniejsze zużycie paliwa.
    I tym sposobem spalisz mniej niż jadąc stałe 90km/h? LOL
    > Praktyka natomiast - zwykle auto spala mi mniej jadąc w górach, niż
    > na płaskim, co poniekąd potwierdza powyższą teorię.
    To masz zepsute auto, albo spaczone teorie. No chyba że Twojej jazdy
    jest więcej w dół niż pod górę. Ale to niemożliwe. Bo żeby zjechać,
    trzeba najpierw podjechać.

    Mamy do pokonania odcinek 100km. 50km pod górę, 50km w dół.
    Jadąc 50 km pod górę z prędkością np. 90km/h zużyjesz np. 25 l/100km.
    Zjeżdżając tez z prędkością 90 km/h spalisz 0 l/100km. Średnia wyjdzie
    12,5l/100km
    A jak będziesz jechał po płaskim 90km/h to spalisz 12,5l/100km? A
    według Twojej teorii to pewnie będzie i 15l/100km. Czy mniej spalisz?
    Dla mnie odpowiedz jest oczywista.
    --
    Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: