eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak sterowac silnik asynchroniczne ?Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news-out2.kab
    elfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.186.194.249.MISMATC
    H!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 09 Nov 2010 10:34:12 +0100
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    References: <ib6rf2$gqd$1@news.mm.pl> <4cd6f482$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ib6v6n$2h41$1@news.mm.pl>
    <4...@4...com> <ib7030$2v3v$1@news.mm.pl>
    <ib710s$aha$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd7270f$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd80e73$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cd81491$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
    <4cd88216$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4cd88216$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 101108-1, 2010-11-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 32
    Message-ID: <4cd9159d$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.176.127
    X-Trace: 1289295261 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20993 83.22.176.127:63216
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598922
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-09 00:04, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    > Użytkownik Elektrolot napisał:
    >> W dniu 2010-11-08 15:51, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    >>> Te najporządniejsze nie maja nawet prostownika tylko kluczowanie
    >>> bezpośrednio z prądu przemiennego -
    >>> daje to możliwość oddawania energii przy hamowaniu silnika.
    >>
    >> "Kluczując" bezpośrednio napięcie przemienne to można co najwyżej zrobić
    >> cyklokonwertor.
    >
    > Nie "najwyżej" a aż. Równie dobrze służy do regulacji częstotliwości przebiegu
    wyjściowego jak
    > klasyczny układ prostownik - falownik.

    Niestety nie. Maksymalną częstotliwość jaką się da uzyskać na wyjściu cyklokonwertera
    to około 20Hz,
    dlatego stosuję się je głównie do napędów wolnobieżnych dużych mocy.
    Przetwornica częstotliwości zapewnia pełny zakres częstotliwości.

    >
    >> Te które mają możliwość zwrotu do sieci też mają prostowniki tylko, że
    >> sterowane.
    >
    > Robiące w trybie oddawania energii za falownik - a to co w normalnej pracy jest
    falownikiem robi w
    > tym momencie za prostownik sterowany.
    >

    Zgadza się. Prostownik podłączony do sieci jest wtedy wysterowywany do pracy
    falowniczej (kąt
    opóźnienia włączenia tyrystorów większy od 90 stopni).
    Tak dokładnie to są dwa prostowniki sterowany i niesterowany połączone
    przeciwrównolegle.
    Inne rozwiązanie to zamiast dwóch prostowników stosuje się prostownik PWM zbudowany z
    tranzystorów
    IGBT, który umożliwia przepływ energii w obie strony.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: