eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak sterowac silnik asynchroniczne ?Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!i
    ndigo.octanews.net!news-out.octanews.net!mauve.octanews.net!nx02.iad01.newshost
    ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
    spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 08 Nov 2010 16:32:38 +0100
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    References: <ib6rf2$gqd$1@news.mm.pl> <4cd6f482$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ib6v6n$2h41$1@news.mm.pl>
    <4...@4...com> <ib7030$2v3v$1@news.mm.pl>
    <ib710s$aha$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd7270f$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd8137b$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 101108-0, 2010-11-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 35
    Message-ID: <4cd8181d$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.225.1
    X-Trace: 1289230365 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22797 79.191.225.1:64501
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598846
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-08 16:20, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Elektrolot napisał:
    >
    >>> No właśnie o to mi mniej więcej chodziło. Teraz sobie nawet pomyślałem,
    >>> że może by swoją rolę spełnił falownik bez transformatora -- prostowanie
    >>> napięcia z sieci i kluczowanie wprost na uzwojenie silnika.
    >>
    >> Przetwornice częstotliwości (niepoprawnie falowniki) przecież tak
    >> właśnie działają.
    >
    > Dobrze by było w tym miejscu ustalić, co "poprawnie" można nazwać
    > falownikiem.

    Falownik to przekształtnik, który przetwarza napięcie/prąd DC na napięcie/prąd AC.
    Chyba wszyscy się zgodzą, że urządzenie, które jest zasilane z sieci AC i na wyjściu
    ma AC, jest
    przekształtnikiem AC/AC a nie DC/AC.

    >
    >> Tam nie ma żadnego transformatora. Prostownik + obwód pośredniczący
    >> DC + falownik. A to "kluczowanie" tranzystorów mocy odbywa się zgodnie
    >> z przyjętym algorytmem. Np w metodzie bezpośredniego sterownia momentu
    >> (DTC) z tabeli jest wybierany konkretny stan przełączeń poszczególnych
    >> tranzystorów w falowniku. Tabela ta zawiera informacje, które tranzystory
    >> należy włączyć/wyłączyć w zależności od położenia wektora strumienia
    >> stojana, wartości tego strumienia i wartości momentu silnika.
    >
    > Mam UPS z taką "przetwornicą częstotliwości", moc zdaje się coś koło 2kVA.
    > Napięcia w zasadzie nie przetwarza, bo bateria akumulatorów ma około 200V.
    > Trnsformator w środku jest, wielki jak w spawarce.

    Na UPSach się nie znam. Wątek dotyczy sterownia silników. Ja nigdy nie widziałem
    przetwornicy
    częstotliwości przeznaczonej do sterownia prędkości silników, która miałby zabudowany
    transformator
    w obwodzie mocy.
    Jedno jest pewne UPSa nie nazwałbym bym przetwornicą częstotliwości, przecież na
    wejściu mamy 50Hz i
    na wyjściu też.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: