    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Date: Fri, 15 Feb 2013 23:26:55 +0100

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Pewnie o czymś nie wiem, ale tzw. "normalna" stabilizacja
    > elektroniczna wcale nie analizuje obrazu. Analizuje ogniskową i czas
    > proponowany przez światłomierz; analizą obrazu w ogóle się nie
    > zajmuje. No i umówmy się: tzw. "stabilizacja elektroniczna" TO NIE
    > JEST STABILIZACJA. :))

    Stabilizacja elektroniczna (miałem kiedyś takie coś z Sony "Steady
    Shot") to jednak jest stabilizacja, wykonywana jest programowo (pewnie
    przez jakiegos ASICa, nie przez zwykły CPU) i korzysta z analizy obrazu.
    Jakbym gdzieś poszukał starej kamery Canona to pewnie znalazłbym coś, co
    działa na tej samej zasadzie.
    Efekty są takie sobie. Przy zdjęciach raczej nieprzydatne, bo to wymaga
    serii zdjęć (analizuje i ew. kompensuje proste przesunięcia w pionie
    i w poziomie).
    --
    Krzysztof Halasa