  • Data: 2014-03-30 20:01:49
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    O raju! Ale żeś wątek odgrzebał! :-D Przypadkiem zauważyłem Twoją
    wypowiedź gdyż już od dawien dawna nie subskrybuję tej dyskusji :-)

    > Mam pytanie: czy jesteś zadowolony z tej naprawy-regulacji

    Z naprawy raczej umiarkowanie. Jest delikatna poprawa ale główną
    przyczyną mojego niezadowolenia była moja niewiedza. O tym niżej.

    > i ile kosztuje taka usługa w serwisie? I w jakim serwisie(ew.adres)

    W serwisie Sony to robiłem oczywiście (sony.pl). Sprzęt mam na gwarancji.

    > Mam bowiem podobne podejrzenia co do swojego A77 i ciągle nie daje mi
    > to spać. A że kupiłem aparat z drugiej (?) ręki to wszystko jest
    > możliwe.W wizjerze symbol stabilizacji zachowuje się normalnie.Ale z
    > jakości zdjęć nie jestem zadowolony.Teraz kupiłem obiektyw Sigmy
    > 17-7-/2,8-4 ze stabilizacją OS i jest wyraźna różnica.

    Jaki model? 17-xxx ?

    Czegoś nie łapię w Twoim pytaniu. Obiektyw ma swoją stabilizację??? Do
    Sony Alfa obiektywy nie mają stabilizacji bo jest ona w korpusie. Mimo
    tego wyprodukowano obiektyw z dodatkową stabilizacją?

    Generalnie z jakości zdjęć jestem bardziej niż bardzo zadowolony. W
    aparatach z małymi pikselami najdrobniejsze wady optyki wychodzą
    wyraźnie. Tak więc jeśli stosujesz obiektyw dobry a nie bardzo dobry, to
    możesz być niezadowolony z uzyskanych efektów. Kitowy obiektyw 16-50/2,8
    SSM jest ostry jak brzytwa. Natomiast tańszy kitowy (nie pamiętam
    modelu) robi zdjęcia gorzej niż źle. Niedawno był o tym wątek. Mydło w
    całym zakresie.

    A co do mojej niewiedzy: odkryłem po niewczasie, że stabilizacja to zło
    konieczne. Jeśli nie trzeba nie używaj jej. Szczególnie na długich
    ogniskowych i długich czasach może bardzo psuć jakość gdyż jej pracy
    towarzyszą mikro-drgania. Dlatego przy długich ogniskowych używaj jej
    tylko gdy zdjęcia robisz z ręki i to z dłuższym czasem. Jeśli czas jest
    na tyle krótki, że przy podparciu ręki zdjęcie ma szansę wyjść ostre -
    wyłącz stabilizację. O statywie nie wspomnę. Tam obowiązkowo w każdym
    przypadku zrób to.

    Np. przy 300mm (450 w przeliczeniu) zdjęcia w skali 1:1 były zawsze
    lekko poruszone. Na odbitkach A4 bez kadrowania było to ledwo widoczne,
    ale było. Gdy kadrujesz - siłą rzeczy efekt będzie bardziej widoczny.
    Gdy oparłem się o ścianę i zrobiłem fotkę bez stabilizacji przy krótkim
    czasie - żadnych zastrzeżeń. Oczywiście przy dłuższych czasach musisz
    użyć stabilizację.

    Jeśli chcesz, to mogę pokazać Ci próbki na privie.

    Marek