  • Data: 2013-02-15 23:54:20
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Stabilizacja elektroniczna (miałem kiedyś takie coś z Sony "Steady
    > Shot") to jednak jest stabilizacja, wykonywana jest programowo (pewnie
    > przez jakiegos ASICa, nie przez zwykły CPU) i korzysta z analizy
    > obrazu. Jakbym gdzieś poszukał starej kamery Canona to pewnie
    > znalazłbym coś, co działa na tej samej zasadzie.
    > Efekty są takie sobie. Przy zdjęciach raczej nieprzydatne, bo to
    > wymaga serii zdjęć (analizuje i ew. kompensuje proste przesunięcia w
    > pionie i w poziomie).

    Ano właśnie, człowiek nie wie o wszystkim. Dla mnie "stabilizacja
    elektroniczna" to odpowiednik "zoomu cyfrowego" - weszło kiedyś takie
    coś w kompaktach i polegało na automatycznym podbiciu ISO (dla skrócenia
    czasu) jeśli układ czas-ogniskowa wychodził poza znaną zasadę.
    Oczywiście nie była to faktyczna stabilizacja i niewiele było z niej
    pożytku - dla mnie równie dobrze mogło toto nie istnieć.

    BTW: Rozkładany w tym wątku na czynniki pierwsze SLT-77 ma chyba
    właśnie jakiś odpowiednik tego "Steady Shot" - kol. Marek coś wspominał
    o takiej opcji (składanie ekspozycji).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]