  • Data: 2013-02-16 16:33:21
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-16 10:28, Marek Dyjor pisze:

    > dokłądnie...
    >
    > do 24Mpx matrycy to obeiktyw musi być naprawdę super...

    No i obiektyw jest naprawdę super do tej matrycy (w sensie ostrości
    przynajmniej). Przy 300mm (450mm w przeliczeniu) otrzymuję obraz jak
    brzytwa. Prezentuje to poniżej. Obiektyw wymagał lekkiego skalibrowania
    na długim końcu do body aby mógł być w całym zakresie tak samo ostry.
    Przed kalibracją nie było aż tak dobrze.

    Zrobiłem testy po regulacji SteadyShot.

    http://img69.imageshack.us/img69/4358/dsc0150copyy.j
    pg

    Zdjęcie w tle jest 3x mniejsze niż oryginał (6000x4000). Powiększenia na
    nim są w skali 1:1. W EXIF macie parametry aparatu i zdjęcia. Generalnie
    mamy tu ISO 100, f 5.6, 1/25s z wyjątkiem niebieskiego gdzie mamy 1/15s.
    Niebieskie zdjęcie robiłem o 16:00 i już było bardzo szaro. Pozostałe ok
    15:00. Zajrzałem tu na forum właśnie ok 16 i zdecydowałem się uzupełnić
    zdjęcie o "niebieską" wersję aby zaprezentować jakość obiektywu o jakiej
    wspomnieliście.

    W pomarańczowej ramce jest najgorsze i najlepsze zdjęcie bez
    stabilizacji robione z ręki. Czerwona ramka to stabilizacja włączona i
    też najlepsze i najgorsze. W tym ostatnim przypadku różnica jest
    subtelna i widać ją w miejscu zgrzania wspornika z daszkiem (te 3 punkty).

    Niebieskie zdjęcie zrobiłem na statywie bez stabilizacji. Widać, że ze
    stabilizacją z ręki będzie zawsze ciut gorzej niż bez stabilizacji na
    statywie. Przynajmniej przy tak długich czasach.

    Marek