  • 1. Data: 2009-07-09 17:51:37
    Temat: Jak sobie z tym poradzić? (oznakowanie zdjęć)
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    dobrych kilka lat temu kupiłem SONY DSC-P75
    i zrobiłem z 5000fotek. 2 lata temu też SONY
    Ale inny model. No i po wgraniu zdjęć na kompa
    mam nazwy te same ,np: DSC 1940.jpg ze starego
    i DSC 1940.jpg ale z nowego aparatu.Nie udaje
    mi się je wgrać do jednego katalogu, bo ciągle pyta
    czy zamienić plik.Jak bezwiednie wcisnę ok
    No to mam po zdjęciu ( przeważnie tym starym.
    Co mam zrobić aby jeden z tych aparatów opisywał
    nieco inaczej, np: przed DSC 1940 wstawiał dodatkową
    literkę. Aparaty to SONY DSC-S75 i nowy SONY DSC W90
    ps: często używam tego "starego" pomimo 3,3MPX, bo robi
    naturalniejsze zdjęcia. (nowy ma 8MPX)

    Rylen

  • 2. Data: 2009-07-09 18:07:42
    Temat: Re: Jak sobie z tym poradzić? (oznakowanie zdjęć)
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Rylen wrote:
> [...]
    > mi się je wgrać do jednego katalogu, bo ciągle pyta
    > czy zamienić plik.Jak bezwiednie wcisnę ok
    > No to mam po zdjęciu ( przeważnie tym starym.

    Porobic podkatalogi, np:

    2009-01-01-nowy-rok
    2009-05-03-majowka

    Trzymanie x tysięcy fotek w jednym katalogu to bardzo glupi pomysł.

    > Co mam zrobić aby jeden z tych aparatów opisywał
    > nieco inaczej, np: przed DSC 1940 wstawiał dodatkową
    > literkę. Aparaty to SONY DSC-S75 i nowy SONY DSC W90

    Multi-rename w Total Commanderze to zalatwia. Ale to i tak marny pomysł.

    > ps: często używam tego "starego" pomimo 3,3MPX, bo robi
    > naturalniejsze zdjęcia. (nowy ma 8MPX)

    Naturalniejsze? To se pokrec w nowym contrast, nasycenie na minus to tez
    bedzie robil "naturalne". I jesli chcesz dokladniejszej oceny to pokaz
    jakies przyklady...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-07-09 18:49:54
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 09 Jul 2009 19:51:37 +0200, Rylen napisał(a):

    > dobrych kilka lat temu kupiłem SONY DSC-P75
    > i zrobiłem z 5000fotek. 2 lata temu też SONY
    > Ale inny model. No i po wgraniu zdjęć na kompa
    > mam nazwy te same ,np: DSC 1940.jpg ze starego
    > i DSC 1940.jpg

    Swoją drogą irytujące, że aparaty (a przynajmniej mój D70s i poprzedni Fuji
    S5500) mają tak biedny soft, że nie można zgrabnie ustawić nazw plików z,
    dajmy na to, datą.
    Po prostu ból na potęgę, raz sobie w galerii internetowej nadpisałem w ten
    sposób pliki, bo się licznik w aparacie przekręcił...

    A co do wątku - tak jak kolega wyżej, używam TC - mam ustawioną regułkę do
    zmiany nazw zdjęć i idzie szybko. Tylko trzeba pamiętać żeby to zawsze
    zrobić :|

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-07-09 19:14:35
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    > Co mam zrobić aby jeden z tych aparatów opisywał
    > nieco inaczej, np: przed DSC 1940 wstawiał dodatkową
    > literkę. Aparaty to  SONY DSC-S75 i nowy SONY DSC W
    Po zrzuceniu na dysk zmienic nazwe pliku na taką z data i godziną - ja
    tak robie.
    Jak czas w aparacie jest ustawiony poprawnie to można synchronizowac
    zdjęcia
    z kilku aparatow i będą umieszczone chronologicznie.

  • 5. Data: 2009-07-09 19:54:33
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    > Naturalniejsze? To se pokrec w nowym contrast, nasycenie na minus to tez
    > bedzie robil "naturalne". I jesli chcesz dokladniejszej oceny to pokaz
    > jakies przyklady...

    Moi znajomi (bezstronni) po przeglądnięciu "ileś tam zdjęć" tak stwierdzali.
    To były opinie zupełnie przypadkowych znajomych. Ogólnie to zdjęcia ze
    starego są bardziej ostre (w pomieszczeniach ) przypuszczam że to sprawa
    obiektywu ze światłem 2 (w nowym 3,5)który ustawia większe prędkości
    migawki, poza tym ciężar jak i gabaryty starego zapobiegają drganiom
    przy mniejszych czasach. Poza tym w starym biały kolor to biały. A w
    nowym to różnie to bywa. Ja robię wyłącznie na automatyce i te opinie
    dotyczą tego porównania.
    Stary dsc-p75 http://www.dpreview.com/reviews/sonydscs75/
    i nowy DSC-W90 http://www.bozo.pl/Aparaty-cyfrowe/Sony/DSC-W90/

    Na jesieni myślę porozglądać się za jakąś lustrzanką + osobny obiektyw
    o stałej ogniskowej(nawet używany) w cenie do 2.500zł.
    Rylen

  • 6. Data: 2009-07-09 20:41:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Rylen wrote:

> [...]
    > biały kolor to biały. A w
    > nowym to różnie to bywa. Ja robię wyłącznie na automatyce i te opinie

    Chodzilo o przyklady zdjec ktore uwazasz za obrazujace efekt naturalnosci i
    jej braku ;-)

    > Na jesieni myślę porozglądać się za jakąś lustrzanką + osobny
    > obiektyw o stałej ogniskowej(nawet używany) w cenie do 2.500zł.

    Spokojnie sie poucz fotografowania, na lutrzanke przyjdzie czas ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-07-10 08:24:27
    Od: GK <g...@g...pl>

    Rylen pisze:
> [...]
    > literkę. Aparaty to SONY DSC-S75 i nowy SONY DSC W90
    > ps: często używam tego "starego" pomimo 3,3MPX, bo robi

    Witam,
    W Total Commanderze jest opcja "Narzędzie wielokrotnej zmiany", szukać w
    zakładce "Pliki" lub skrót ctrl+M. Proponuję pozmieniać nazwy plików na
    dysku a potem już bez problemu można kopiować nowe.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-07-10 15:49:18
    Od: Rylen <r...@m...pl>

> [...]
    > zakładce "Pliki" lub skrót ctrl+M. Proponuję pozmieniać nazwy plików na
    > dysku a potem już bez problemu można kopiować nowe.
    Dzięki za poradę, udało się!.
    Właśnie o to mi chodziło!
    Rylen

  • 9. Data: 2009-07-10 15:58:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    GK wrote:
    > W Total Commanderze jest opcja "Narzędzie wielokrotnej zmiany",

    Wszyscy polecaja TC, ja zas zarekomenduje... IrfanView. :) Po wcisnieciu
    "B" mamy dostep do bardzo wygodnego narzedzia, oferujacego ogromna ilosc
    opcji (wliczajac wklejanie do nazwy pliku dowolnie wybranych danych
    pobranych z EXIF-u).

    k,