  • 1. Data: 2013-12-06 21:35:13
    Temat: Jak składać pracę 2 wywoływarek?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Może opiszę konkretny przykład problemu jaki napotkałem. Mianowicie
    chciałbym w ACR dopracować światła, dokonać korekt miejscowych a w DxO
    odszumić np. Dlaczego tak? Bo DxO marnie radzi sobie ze światłami i w
    ogóle nie potrafi dokonywać w/w korekt. Za to ten drugi świetnie
    odszumia, panuje nad kolorami i koryguje perspektywę.

    Czy da się w jakiś sposób połączyć pracę obu? Plugin do np. PS chyba nie
    rozwiąże problemu? Próbowałem przez wymianę plików DxO -> DNG -> ACR ale
    takiego pliku ACR już nie potrafi przetworzyć tak skutecznie. Zapewne w
    RAW dokonywane są jakieś zmiany, które to uniemożliwiają. Z TIFami nie
    ma to sensu...

    Marek

  • 2. Data: 2013-12-06 22:06:31
    Temat: Re: Jak składać pracę 2 wywoływarek?
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-12-06 21:35, Marek pisze:
> [...]
    > takiego pliku ACR już nie potrafi przetworzyć tak skutecznie. Zapewne w
    > RAW dokonywane są jakieś zmiany, które to uniemożliwiają. Z TIFami nie

    Efektów z obu wywoływarek raczej na jednego RAWA nie nałożysz.
    Upewnij się która lepiej obsługuje RAW, a która TIFF.
    Wyprodukowałbym RAWa z tej, która nie umie odszumieć,
    zapisał w TIFF i odszumił w drugiej.
    Sam musisz sprawdzić czy dadzą radę.

    JD

  • 3. Data: 2013-12-06 22:49:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-06 22:06, JD pisze:

    > Efektów z obu wywoływarek raczej na jednego RAWA nie nałożysz.

    Hipotetycznie DNG był jedyną szansą na to. Inne formaty nie są
    modyfikowane na poziomie "bitmapy".

    > Upewnij się która lepiej obsługuje RAW, a która TIFF.
    > Wyprodukowałbym RAWa z tej, która nie umie odszumieć,
    > zapisał w TIFF i odszumił w drugiej.
    > Sam musisz sprawdzić czy dadzą radę.

    No właśnie z tym jest kłopot. ACR marnie radzi sobie z kolorami -
    przynajmniej powyżej sRGB. Ich się nie da odzyskać w sposób estetyczny w
    kolejnej wywoływarce. Natomiast zauważyłem, że w drugą stronę to
    zadziała - nie "wypierze" kolorystyki z bitmapy ale w zamian nie uratuje
    przepaleń. I kółko się zamyka.

    Czy możesz zasugerować jakąś jeszcze godną uwagi wywoływarkę? Może
    gdzieś osiągnę kompromis. Czasem zależy mi na osiągnięciu dwóch
    wykluczających się korekt w danej wywoływarce a szkoda mi się pozbywać
    zdjęcia więc wtedy walczę...

    Marek

  • 4. Data: 2013-12-06 23:30:11
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-12-06 22:49, Marek pisze:

> [...]
    > gdzieś osiągnę kompromis. Czasem zależy mi na osiągnięciu dwóch
    > wykluczających się korekt w danej wywoływarce a szkoda mi się pozbywać

    Trudno coś doradzić, bo efektów fotograficznych nie pokazujesz.
    Mnie starcza AfterShotPro z NoiseNinja i innymi pluginami,
    ale pisałeś w innym wątku, że testowałeś i Twoich rygorów nie spełnił.

    Może wyślij mi na gmail jakiegoś rawa i oczekiwania względem efektu.
    Nic nie obiecuję, ale się pobawię i zobaczymy co się da uzyskać.
    Daj tez linki do przykładowych zdjęć, które by Twoje oczekiwania obrazowały.

    JD

  • 5. Data: 2013-12-07 10:48:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-06 23:30, JD pisze:

> [...]
    > Nic nie obiecuję, ale się pobawię i zobaczymy co się da uzyskać.
    > Daj tez linki do przykładowych zdjęć, które by Twoje oczekiwania

    Świetnie. RAW wysyłam emailem.

    Zobrazowanie problemu zademonstruję tutaj. Zauważyłem jednak, że
    Imageshack szwankuje ostatnio - jeśli nie zobaczycie zdjęcia, piszcie.
    Postaram się w innym miejscu je opublikować.

    link bezpośredni nie chce się załadować w tej chwili:

    http://img200.imageshack.us/img200/7125/dcyd.jpg

    ale jeszcze działa ten link

    http://imageshack.us/photo/my-images/200/dcyd.jpg/

    Zdjęcia zostały wywołane z użyciem zerowych parametrów korygujących. W
    obu przypadkach zmniejszono "highlights" do minimalnej wartości.
    Obserwujemy jak odtwarzane są detale w oświetlonych miejscach. DxO nie
    radzi sobie zupełnie. Logo jest częściowo widoczne, na ścianie budynku
    jest przepał, latarnie to "ogniste kule". W ACR reprodukcja tych
    obszarów jest znacznie lepsza (widać logo i kształt latarni) ale...
    kolory są do bani. Widać to nawet na zdjęciu nie obfitującym w kolory.
    Owszem, mogę znacznie podjechać z saturacją ale da to nieprzyjemny efekt
    "kredki świecowej". W DxO nie da się zapanować nad obszarami zdjęcia -
    jak wspominałem. To kolejna mega-wada tej wywoływarki co w sumie z w/w
    usterką praktycznie ją dyskwalifikuje :-( Jedna i druga są mierne z
    powodu tych w/w usterek choć po połączeniu ich zalet - powstałby mega soft.

    Problem jest w tym, że przedstawiona sytuacja nie jest unikalną.
    Nierzadko na zdjęciach mam do czynienia z podobnymi warunkami. W
    warunkach studyjnych jest ok ale fotografia krajobrazowa gdzie są
    światła, błyszczący metal, woda etc - rodzi się nie lada problem.

    Marek

  • 6. Data: 2013-12-07 11:52:49
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-12-07 10:48, Marek pisze:

> [...]
    > warunkach studyjnych jest ok ale fotografia krajobrazowa gdzie są
    > światła, błyszczący metal, woda etc - rodzi się nie lada problem.

    Powtórzę to, co napisałem Ci w mailu:
    Będę się streszczał. Z tej foty wiele nie wyciągniesz. Przy takich
    kontrastach musisz użyć korekcji expozycji. Ja bym dał tu nawet -2EV i
    wyciągał szczegóły z cieni, bo w światłach ich po prostu nie ma.
    Wypróbuj bracketing, na pewno masz go w aparacie.

    JD

  • 7. Data: 2013-12-07 11:59:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-07 11:52, JD pisze:

> [...]
    > wyciągał szczegóły z cieni, bo w światłach ich po prostu nie ma.
    > Wypróbuj bracketing, na pewno masz go w aparacie.

    W tej sekundzie znalazłem adekwatny przykład:

    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/230794/ph
    otomatix-pro-09-gotowe-zdjecie-trial.jpg

    Co do reszty - odpiszę na email (za który dziękuję) troszkę później.

    Marek

  • 8. Data: 2013-12-07 12:24:28
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-12-07 11:59, Marek pisze:

    > W tej sekundzie znalazłem adekwatny przykład:
    >
    > http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/230794/ph
    otomatix-pro-09-gotowe-zdjecie-trial.jpg

    Przede wszystkim było tu całkiem sporo światła z otoczenia,
    a Twoje zdjęcia są już po zmroku. To podstawowa różnica.
    Poczytaj o tzw. "szarej godzinie", która trwa krócej niż godzinę ;)

    JD

  • 9. Data: 2013-12-07 16:06:50
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 10:48:25 +0100, Marek napisał(a):

    [...]
> [...]
    > Postaram się w innym miejscu je opublikować.
    >
    > link bezpośredni nie chce się załadować w tej chwili:

    Mam pytanie, będziesz to wywoływać/drukować w formacie 1m, żeby to
    zaczęło być naprawdę widoczne?

    Poza tym te drobne przepały to chyba najmniejszy problem na powyższym
    zdjęciu.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2013-12-07 22:13:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-07 16:06, Sylwester Zarębski pisze:

    > Mam pytanie, będziesz to wywoływać/drukować w formacie 1m, żeby to
    > zaczęło być naprawdę widoczne?

    Ale to widać nawet zwykłych wydrukach typu 13x18 czy A4. Osobiście mam
    awersję do ognistych kul w miejscu świateł o ile to nie jest celowy
    zabieg artystyczny typu zrobienie z nich bokeh itp. Być może to mój
    osobisty świr.

    > Poza tym te drobne przepały to chyba najmniejszy problem na powyższym
    > zdjęciu.

    To nie chodzi o to konkretne ujęcie lecz ogólnie wszelkie, gdzie
    zależałoby mi na urzeczywistnieniu świateł.

    Tu masz efekt końcowy - trochę oczyszczony jako materiał do dywagacji.

    http://imageshack.us/photo/my-images/812/4dod.jpg/

    Robiłem jeszcze wersję z bardziej widocznymi dachami, choć ta wydaje mi
    się ciekawsza. Spytam z ciekawości, jakie masz zastrzeżenia?

    Marek