  • 1. Data: 2013-12-05 10:49:46
    Temat: [Warszawa] Szkolenie: prawo autorskie w fotografii ślubnej.
    Od: 4...@g...de

    Zapraszam na szkolenie z zakresu prawa autorskiego w fotografii ślubnej. Ponieważ
    będzie to pierwsze tego typu spotkanie, więc dla zachęty cena jest śmieszna: 100 zł
    netto ;) Zapraszam, taka okazja chyba się nie powtórzy ;) Tylko 15 miejsc.

    Więcej:
    http://dybowski.pl/nic/?p=625#more-625

    Termin: sobota, 21 grudnia 2013 r.
    Czas: godzina 10:00 - 14:00
    Miejsce: Warszawa, Warsaw Conference Center (http://warsawcc.pl), ul. Górczewska 124,
    (budynek Wola Court, Sala D.
    Koszt uczestnictwa - 100 zł netto. Prawie darmo, ponieważ to pierwsze spotkanie, tak
    dla zachęty. Na życzenie faktura VAT.

    Ilość miejsc: 15.

  • 2. Data: 2013-12-12 07:22:14
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik <4...@g...de> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > powtórzy ;) Tylko 15 miejsc.
    - 100 zł netto. Prawie darmo, ponieważ to pierwsze spotkanie, tak dla

    czarósió kohany!!! zarekwrój mi fszystki 15 miejscówek!!!
    koham ciem!!!
    a ten adwokat vojtóś orszevsky jezd tak pszystoyny yak tfoya dópa!!!
    koham ciem!!!
    i cauóyem ciem mocno i namientnie!!!

    tfuj Yózio

  • 3. Data: 2013-12-12 11:52:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >koham ciem!!!
    >a ten adwokat vojtóś orszevsky jezd tak pszystoyny yak tfoya dópa!!!

    Ty sie nie smiej, bo tu o duze pieniadze idzie.
    Czyli jak powiedziec mlodej parze ze zdjecia sa wlasnoscia fotografa,
    zaplacili za 100 odbitek, i tyle dostana, kazda nastepna po 50 zl.
    I zadnej plytki nie dostana, bo kopiowanie zabronione.

    I niech sobie nie mysla ze wnukom przekaza - za kazdym nowym rodzajem
    nosnika trzeba licencje na nowe pole eksploatacji, a nagrywarki plyt
    CD i DVD pewnie nie dotrwaja do 2050 ...

    J.

  • 4. Data: 2013-12-13 18:16:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > zaplacili za 100 odbitek, i tyle dostana, kazda nastepna po 50 zl.
    > I zadnej plytki nie dostana, bo kopiowanie zabronione.

    I po co to fotografowi?
    Nie lepiej powiedzieć (napisać), że fotograf przekazuje prawa autorskie,
    i niech np. klient chętniej zapłaci za ("korzystniejszą") usługę?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2013-12-13 19:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w
    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    >I po co to fotografowi?
    >Nie lepiej powiedzieć (napisać), że fotograf przekazuje prawa
    >autorskie,
    >i niech np. klient chętniej zapłaci za ("korzystniejszą") usługę?

    Moze lepiej sie wychodzi jak klient placi dwa razy wiecej niz myslal
    na poczatku :-)
    Chetni sie zawsze znajda i nawet zwiekszony koszt uzyskania przychodu
    ze sprzedazy praw autorskich nie zrownowazy zyskow z ... zgodnej z
    prawem procedury :-)
    A jeszcze jakis krewki klient napisze na internecie "zlodziej" i
    bedzie mial pan mecenas dodatkowy zarobek :-)

    Ale ... fotograf chyba nie moze przekazac ot tak wszystkich praw.
    Pola eksploatacji musza byc jawnie wymienione, a nie da sie wymienic
    tych, ktore wymysla w przyszlosci.

    Juz gdzies widzialem konstrukcje "na wszystkie pola znane w chwili
    podpisania umowy", ale to nadal tylko na te obecne.

    J.

  • 6. Data: 2013-12-14 22:12:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Moze lepiej sie wychodzi jak klient placi dwa razy wiecej niz myslal
    > na poczatku :-)

    Raczej wątpię. Chyba że nastawiamy się na jednorazowego klienta, to może
    tak. Normalnie lepiej dać od razu cenę odpowiednią, a później w ramach
    ukłonu zredukować ją np. o 5%.

    > Chetni sie zawsze znajda i nawet zwiekszony koszt uzyskania przychodu
    > ze sprzedazy praw autorskich nie zrownowazy zyskow z ... zgodnej z
    > prawem procedury :-)

    W przypadku działalności gospodarczej (fotograf raczej nie podpisuje
    umowy o dzieło z młodą parą) nie mamy różnych kosztów. Ale procedura
    jest oczywiście zgodna z prawem.

    > Ale ... fotograf chyba nie moze przekazac ot tak wszystkich praw.

    Owszem, może przekazać tylko prawa majątkowe.

    > Pola eksploatacji musza byc jawnie wymienione, a nie da sie wymienic
    > tych, ktore wymysla w przyszlosci.

    To jest w ogóle pokrętna sprawa, ale nie ma zastrzeżenia o nieważności
    przekazania praw "na wszystkich polach" - więc nie wydaje mi się, by
    było trzeba je wymieniać. Wydaje mi się jednak, że to może oznaczać
    "tylko" wszystkie istniejące w momencie zawarcia umowy "pola
    eksploatacji".

    Z tym że to jest przynajmniej dziwaczne.

    > Juz gdzies widzialem konstrukcje "na wszystkie pola znane w chwili
    > podpisania umowy", ale to nadal tylko na te obecne.

    Tak przypuszczam.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2013-12-15 00:54:21
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, December 12, 2013 1:22:14 AM UTC-5, j...@g...pl wrote:
    > U�ytkownik <4...@g...de> napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > - 100 zďż˝ netto. Prawie darmo, poniewaďż˝ to pierwsze spotkanie, tak dla
    >
    > zach�ty. Na �yczenie faktura VAT.

    > czar�si� kohany!!! zarekwr�j mi fszystki 15 miejsc�wek!!!
    >
    > koham ciem!!!
    >
    > a ten adwokat vojt� orszevsky jezd tak pszystoyny yak tfoya d�pa!!!
    >
    > koham ciem!!!
    >
    > i cau�yem ciem mocno i namientnie!!!
    >

    > tfuj Y�zio

    "Polacy to wspanialy narod, tylko ludzie kurwy". (J. Pilsudski)

    Slon

  • 8. Data: 2013-12-15 22:50:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
    >Owszem, może przekazać tylko prawa majątkowe.

    Nawet te z zastrzezeniami

    >To jest w ogóle pokrętna sprawa, ale nie ma zastrzeżenia o
    >nieważności
    >przekazania praw "na wszystkich polach" - więc nie wydaje mi się, by
    >było trzeba je wymieniać.

    Ale jest
    "2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    korzystanie z utworu, zwana dalej ,,licencją", obejmuje pola
    eksploatacji wyraźnie w niej wymienione.
    4. Umowa może dotyczyć tylko pól eksploatacji, które są znane w chwili
    jej zawarcia. "

    >Wydaje mi się jednak, że to może oznaczać
    >"tylko" wszystkie istniejące w momencie zawarcia umowy "pola
    >eksploatacji".
    >Z tym że to jest przynajmniej dziwaczne.

    Tak czy inaczej - za parenascie lat moze byc problem ze skopiowaniem
    na aktualnie stosowane nosniki, no chyba zeby tak pokretnie napisac
    "kopiowanie na komputerowe nosniki danych" :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-12-16 21:06:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale jest
    > "2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    > korzystanie z utworu, zwana dalej ,,licencją", obejmuje pola
    > eksploatacji wyraźnie w niej wymienione.

    No ale przecież można wyraźnie wymienić: "wszystkie". Aktualnie znane,
    zapewne.

    > Tak czy inaczej - za parenascie lat moze byc problem ze skopiowaniem
    > na aktualnie stosowane nosniki, no chyba zeby tak pokretnie napisac
    > "kopiowanie na komputerowe nosniki danych" :-)

    Co w tym pokrętnego? Z tym że to nie są różne "pola eksploatacji", tak
    naprawdę to w ogóle samo kopiowanie nie jawi mi się jako "eksploatacja"
    (chyba że kopiowanie z dystrybucją).
    --
    Krzysztof Hałasa