  • 1. Data: 2013-12-04 23:22:08
    Temat: Znajdź swój aparat! ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam. :)

    Bardzo bym prosił o info (ew. adresy stron?) o wykorzystywaniu tych
    samych matryc w innych spośród najnowszych obecnie modeli aparatów, co
    w którymś z poniższej listy.

    (tylko może bez spekulacji typu Sony->Nikon - ograniczmy się do
    siostrzanych modeli w ramach jednej marki, żeby można było bez większej
    skuchy przenieść wyniki jakości obrazu z jednego modelu na drugi).

    A może widzicie jakieś egzotyczne modele sprzedawane u nas pod innym
    oznaczeniami?

    pozdrawiam i z góry dziękuję za współpracę :)

    Mariusz [mr.]

    (proszę nie sugerować się kolejnością - jest alfabetyczna ;)

    Canon EOS 100D
    Canon EOS 1100D
    Canon EOS 5D Mark III
    Canon EOS 600D
    Canon EOS 60D
    Canon EOS 650D
    Canon EOS 6D
    Canon EOS 700D
    Canon EOS 70D
    Canon EOS 7D
    Canon EOS M
    Canon PowerShot G16
    Canon PowerShot S120
    Nikon 1 J2
    Nikon 1 J3
    Nikon 1 S1
    Nikon Coolpix A
    Nikon Coolpix P330
    Nikon Coolpix P7800
    Nikon D300s
    Nikon D3100
    Nikon D3200
    Nikon D4
    Nikon D5100
    Nikon D5200
    Nikon D5300
    Nikon D600
    Nikon D610
    Nikon D7000
    Nikon D7100
    Nikon D800
    Nikon D90
    Olympus OM-D E-M1
    Olympus OM-D E-M5
    Olympus PEN EP3
    Olympus PEN E-P5
    Olympus PEN E-PL5
    Panasonic Lumix DMC G3
    Panasonic Lumix DMC G5
    Panasonic Lumix DMC G6
    Panasonic Lumix DMC GF3
    Panasonic Lumix DMC GF5
    Panasonic Lumix DMC GF6
    Panasonic Lumix DMC GH3
    Panasonic Lumix DMC GX1
    Panasonic Lumix DMC GX7
    Panasonic Lumix DMC LF1
    Pentax K-3
    Pentax K-30
    Pentax K-5 II
    Pentax K-5 IIs
    Pentax K-50
    Pentax K-500
    Pentax MX-1
    Ricoh GR
    Samsung NX 20
    Samsung NX 300
    Sony a3000
    Sony a7
    Sony a7r
    Sony Cyber-shot DSC-RX100
    Sony Cyber-shot DSC-RX100 II
    Sony Cyber-shot DSC-RX1R
    Sony NEX-3N
    Sony NEX-5R
    Sony NEX-5T
    Sony NEX-7
    Sony SLT a58
    Sony SLT a65
    Sony SLT a77
    Sony SLT a99

  • 2. Data: 2013-12-05 03:04:09
    Temat: Re: Znajdź swój aparat! ;)
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-04 23:22, Mariusz [mr.] pisze:

    > Witam. :)
    >

    > Bardzo bym prosił o info (ew. adresy stron?) o wykorzystywaniu tych
    > samych matryc w innych spośród najnowszych obecnie modeli aparatów, co
    > w którymś z poniższej listy.

    Matryc raczej nikt nie przekłada z jednej puszki do drugiej, więc tej
    samej matrycy nie uświadczysz w kilku aparatach :) A nawet jak producent
    stosuje takie same matryce, to zawsze mogą być inaczej oprogramowane i
    ciężko mówić o takiej samej matrycy.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2013-12-05 03:22:21
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

> [...]
    > producent stosuje takie same matryce, to zawsze mogą być inaczej
    > oprogramowane i ciężko mówić o takiej samej matrycy.

    Oj, tam... :) Akurat na moje potrzeby wyniki są naprawdę
    wystarczająco zbliżone...

    Testy matryc podobnych rozmiarów w ogóle dają całkiem zbliżone
    wyniki, matryc potencjalnie z jednej taśmy (dokładnie ten sam rozmiar,
    ta sama liczba pikseli, łącznie z pomocniczymi) ale pod różnymi markami
    dają wyniki już naprawdę bardzo zbliżone, no a w ramach jednej marki -
    już niemal identyczne.

    Tak że moje zastrzeżenie, żeby nie szukać "identykali" pod różnymi
    markami jest chyba nawet na wyrost (tylko wiem, że niektórzy potrafią
    patrzeć jedynie na liczbę aktywnych pikseli i na tej podstawie ogłosić
    "identyczność", a to trochę za mało).

    A tak przy okazji, przykładowo (sięgam do pamięci), czy np. Canon
    M2 ma tę samą matrycę co 70D?

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2013-12-05 08:59:26
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-05 03:04, mt pisze:

    > Matryc raczej nikt nie przekłada z jednej puszki do drugiej, więc tej
    > samej matrycy nie uświadczysz w kilku aparatach :)

    Przekładają, przekładają. W dodatku taki np. Canon coraz gorsze.
    400D -> 1000D, 450D -> 1100D

  • 5. Data: 2013-12-05 11:04:55
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-05 08:59, trolling tone pisze:
    w którymś z poniższej listy.

    > Przekładają, przekładają. W dodatku taki np. Canon coraz gorsze.
    > 400D -> 1000D, 450D -> 1100D

    Ech, nie zrozumieliście, zarówno Ty i Mariusz :) "ta sama" znaczy co
    innego niż "taka sama" i tego się tyczyła moja powyższa odpowiedź o
    przekładaniu matryc ;)

    --
    marcin

  • 6. Data: 2013-12-05 16:15:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
    > Ech, nie zrozumieliście, zarówno Ty i Mariusz :) "ta sama" znaczy co
    > innego niż "taka sama" i tego się tyczyła moja powyższa odpowiedź o
    > przekładaniu matryc ;)

    Przyznaję bez bicia, że pisząc I. post było już zbyt późno (pewnie
    dlatego go napisałem :) , żeby zwracać uwagę na takie niuanse. :)

    Ale też od razu załapałem o co chodzi w uwadze, tylko odpuściłem, bo
    łatwo zaakceptować skrót myślowy polegający na tym, że mówiąc "taka sama
    matryca" mamy na myśli taką samą specyfikację techniczną, taki sam
    symbol techniczny producenta, itd.

    A tu już mamy sytuację wręcz odwrotną ;) - gdy mówimy o dwóch
    filmach z "takim samym tytułem", to nie znaczy, że mówimy o przekładaniu
    tego samego filmu, ale przeciwnie - o dwóch różnych filmach. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2013-12-05 16:39:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
> [...]

    dlatego go napisałem :) , żeby zwracać uwagę na takie niuanse. :)

    Ale też od razu załapałem o co chodzi w uwadze, tylko odpuściłem, bo
    łatwo zaakceptować skrót myślowy polegający na tym, że mówiąc "ta sama
    matryca" mamy na myśli tę samą specyfikację techniczną, ten sam symbol
    techniczny producenta, itd.

    A tu już mamy sytuację wręcz odwrotną ;) - gdy mówimy o dwóch
    filmach z "tym samym tytułem", to nie znaczy, że mówimy o przekładaniu