  • 31. Data: 2010-10-10 16:55:01
    Temat: Re: Jak sie robi fotokariere
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 11:52:11 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Co wlasnie dowodzi, ze stezenie "smakolykow" jest spore.

    jakby było spore, to by już teraz odzyskiwali. Nie znam się na tym zbyt
    dobrze, ale sytuacja może być podobna jak w przypadku gazu łupkowego...
    dopiero teraz dopracowują opłacalne technologie eksploatacji złóż...

    --
    pzdr
    meping

  • 32. Data: 2010-10-10 23:05:46
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Wystarczy pojechać tam i zrobić zdjęcia w taki sposób:
    > http://www.boston.com/bigpicture/2010/10/a_flood_of_
    toxic_sludge.html

    > Dla mnie szczerość jak u dowolnego polityka. Niestety, stary szablon
    > Czarnobylski. Jeszcze urwanej głowy lalki mi brakuje.
    > Tak przy okazji, znowu wyszła totalna niewiedza mas komentujących tę
    > katastrofę z dziedzin fizyki i chemii, dopatrująca się tam czarownic i
    > promieniowania...

    Rad bym usłyszeć logiczne wyjaśnienie kogoś kto posiada wiedzę, dlaczego w
    "trujmieście" mamy najwyższy wskaźnik zachorowań na nowotwory.
    Czy zawiniła góra fosfatów, lokalizacja rafinerii, jakiś syf z zatoki (np.
    iperyt, z rzadka wyławiany z morza), rafinacja siarki, albo kombinacja w/w
    czynników. (Może ten wskaźnik zadecydował, że pod Gdańskiem ma powstać ej bo
    nam i tak nie zaszkodzi.). Mądrych nie ma, ludzie mrą. I to raczej nie z
    powodów naturalnych. Najprawdopodobniej ktoś coś spieprzył - a może nałożyły
    się błędy wielu osób.
    Skutki lekkomyślności i arogancji "wiedzących" są widoczne całymi latami.
    Nie tylko w Czernobylu. Pozostawiając Rosję mamy kupę innych przypadków -
    ot, choćby Bophal - gdzie porażone zostały tysiące osób.
    Pozostaje jedynie pokazać innym skutki zaniedbań i głupoty. Ale to nie wina
    fotografa, że niemal wszędzie wyglądają one podobnie - zniszczenia,
    cierpienie, rozpacz. Niestety, wszystko wskazuje na to, że nie tylko Polak
    po szkodzie głupi, a wniosek, że niektóre działania są po prostu ruską
    ruletką wydaje się być zbyt odległy od rzeczywistości.

  • 33. Data: 2010-10-11 00:02:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin [3M] napisal:
    > Rad bym usłyszeć logiczne wyjaśnienie kogoś kto posiada wiedzę, dlaczego w
    > "trujmieście" mamy najwyższy wskaźnik zachorowań na nowotwory.

    Poza wymienionymi przez ciebie, jest jeszcze jedna możliwość:
    dobra służba zdrowia z dobrą wczesną wykrywalnością lub na odwrót,
    z bardzo późną wykrywalnością. Oba przypadki dadzą taki efekt
    statystyczny. Sprawdź, czy w Tripolis jest najwyższy wskaźnik
    zgonów, czy najwyższy wskaźnik zachorowań.

    Jak to było? "...Nie ma ludzi zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani..." ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 34. Data: 2010-10-11 06:14:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
> [...]
    > statystyczny. Sprawdź, czy w Tripolis jest najwyższy wskaźnik
    > zgonów, czy najwyższy wskaźnik zachorowań.

    A może po prostu... sąsiedztwo morza?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 35. Data: 2010-10-11 06:35:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > A może po prostu... sąsiedztwo morza?

    To efekt musiałby wystąpić na całym wybrzeżu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 36. Data: 2010-10-11 06:57:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:

    > To efekt musiałby wystąpić na całym wybrzeżu.

    Na całym wybrzeżu jest jeszcze Szczecin, a resztę w statystyki ciężko
    ująć. Zresztą może chodzi akurat o zatokę, w końcu jest tam inaczej niż
    gdzie indziej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 37. Data: 2010-10-11 08:35:40
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Na całym wybrzeżu jest jeszcze Szczecin, a resztę w statystyki ciężko
    > ująć. Zresztą może chodzi akurat o zatokę, w końcu jest tam inaczej niż
    > gdzie indziej.

    Możesz mieć rację, gdzieś znalazłem artykuł mówiący o dużych "pokładach"
    zanieczyszczeń "radiologicznych", i to najprawdopodobniej nie pochodzących z
    awarii w Czernobylu.
    Pochodzenia naturalnego też raczej nie są...
    Co do lokalizacji, to podobno najbardziej obciążony jest Pruszcz Gdański
    (nie będący częścią 3M), leżący w podobnej odległości od linii brzegowej jak
    Słupsk i Koszalin.
    Wówczas można dojść do wniosku, że to jednak nie morze. Może Zatoka...?

  • 38. Data: 2010-10-11 09:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:i8p6hj$ak9$1@news.onet.pl...
    toxic_sludge.html
    > Ta to jest w zyciu, e zeby cos osiagnac "wystarczy"
    > byc w odpowiednim miejscu, w odpowiednim momencie
    > i zrobic odpowiednie rzeczy.

    No ale zaraz - gdzie tu kariera ? Nagrodzili, nagrode przyznali,
    order jakis ?
    Nagroda by nie zdziwila - trzeba byc w odpowiednim miejscu i
    czasie.

    > Swoja droga wysokosc walow/brzegow zbiornika widoczna na
    > zdjeciach
    > robi wrazenie - ponoc wylac sie nikly procent zawartosci...

    No wlasnie - patrze na to i niezbyt rozumiem - przeciez tam tylko
    kawalek z tego zbiornika sie wylal, reszta zostala.
    No chyba ze patrzac na koparki .. ten mur to ... dziesiat metrow
    wysoki, blota sie wylalo sporo, a cieczy jeszcze wiecej.

    J.

  • 39. Data: 2010-10-11 10:36:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-09 07:43:18 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

> [...]
    >
    > Dla mnie szczerość jak u dowolnego polityka. Niestety, stary szablon
    > Czarnobylski. Jeszcze urwanej głowy lalki mi brakuje.

    Nie kumam przesłania. Reportaż jak reportaż, kilka niezłych fot, parę
    słabych, w sam raz do jakiegoś dziennika, czy innego tygodnika aby
    zilustrować artykuł o katastrofie. Co za kariera, co za szczerość?
    Znasz przykłady lepszych reportaży z takich zdarzeń, może jakiś sam
    robiłeś?

    de Fresz

  • 40. Data: 2010-10-11 11:59:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Wiem, ale tak jakoś ten Czarnobyl robi niekończącą się karierę takiej
    > foto-pozy.

    A caly rock progresywny to niekonczaca sie kariera kilku plyt z lat 60-tych.
    Toc to straszny szablon, skandal, hanba i moznaby w koncu powolac jakis
    Komitet, ktory cos z tym zrobi!

    Pozdrawiam
    Kamil