  • 21. Data: 2010-06-11 18:07:55
    Temat: Re: Jak przyciemnić prześwietlone niebo i wydobyć szczeóły nie tracąc reszty ? Photoshop Elements 7
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > Pomaga przy fotografowaniu jakichkolwiek przedmiotów, które mogą odbijać
    > światło. Natomiast niebo... tylko przy bezchmurnym i gdy słońce nie jest
    > za nisko lub wysoko.

    Przy użyciu polara do likwidacji odbić należy jednak uważać.
    Zdjęcie przez szybę autokaru uzyskało niestety taki efekt:
    http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/Norwegia/sognefjor
    d3.jpg
    Odbicia wnętrza autokaru zniknęły, ale pojawiła się struktura wewnętrzna
    szyby - nie dociekałem czy to
    klej, czy folia, czy sama szyba.

    Krzysztof

  • 22. Data: 2010-06-11 18:24:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-11 19:40:41 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Pomaga przy fotografowaniu jakichkolwiek przedmiotów, które mogą odbijać
    Poza metalowymi.

    > światło. Natomiast niebo... tylko przy bezchmurnym
    Śmiała teza, ale nie prawdziwa.

    > i gdy słońce nie jest
    > za nisko lub wysoko.
    Przede wszystkim musi być z odpowiedniej strony, wysokość ma tu
    mniejsze znaczenie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-06-11 19:03:39
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    JA napisał:

    > Poza metalowymi.

    > Śmiała teza, ale nie prawdziwa.

    Tylko przy bezchmurnym efekty są warte niewygód. Przy chmurach następuje
    już rozproszenie światła.

    > Przede wszystkim musi być z odpowiedniej strony, wysokość ma tu
    > mniejsze znaczenie.

    Rozpędziłem się trochę: może być wysoko, w zasadzie im wyżej tym lepiej
    (wyobraź sobie płaszczyznę ustawioną 90° wobec prostej łączącej cię ze
    słońcem).

    m.

  • 24. Data: 2010-06-11 20:17:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-11 21:03:39 +0200, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Tylko przy bezchmurnym efekty są warte niewygód. Przy chmurach następuje
    > już rozproszenie światła.

    I bardzo silne wybranie chmur z błękitu. Coś jak pomarańczowy filtr na
    klasycznej czarnobieli.
    Czyli bardzo warto przy chmurach.

  • 25. Data: 2010-06-11 21:52:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > I właśnie w takowym przypadku może zdjąć te osiem działek.

    A przy fotografowaniu ekranu lcd teoretycznie nieskończenie dużo. Ale
    mowa była o niebie.

    > Sam sobie nie zdawałem sprawy jak potężne odbicie jest od powierzchni
    > wody- dopóki nie spróbowałem.

    A to akurat widać gołym okiem przez filtr :)

    > Aha , co jest trudnego w fotografowaniu modelki w pełnym słońcu? Byle
    > by nie miała skłonności do przymykania oczu.

    Wielkie cienie do zbicia jedynie mocnym szopem przy dokładnej kontroli
    naświetlenia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2010-06-11 21:54:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:
    > I bardzo silne wybranie chmur z błękitu. Coś jak pomarańczowy filtr na
    > klasycznej czarnobieli.
    > Czyli bardzo warto przy chmurach.

    I znowu wolę fade na luminancji z hue/saturation :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /sąd uznał, że nawet jeżeli nie wykazano szkodliwości to wystarczą same
    obawy/

  • 27. Data: 2010-06-11 23:04:53
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 11 Cze, 19:04, StaM <q...@g...com> wrote:

    >  Cienie, nosa i inne wystajacy czesci ciala

    Deficyt styropianu w Krakowie ?
    Pozdro Marcin

  • 28. Data: 2010-06-11 23:09:26
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 11 Cze, 23:54, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > I znowu wolę fade na luminancji z hue/saturation :)

    Czego matryca nie zarejestruje , tego z RAW nie wyciśniesz. Np
    błękitnego nieba tuż obok słońca. Bo go tam po prostu nie ma !
    No chyba ze domalujesz sobie w szopie. Jasne , nie ma zakazu.
    pozdro Marcin

  • 29. Data: 2010-06-12 00:35:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krzysztof Wilk" napisał

> [...]
    d3.jpg
    > Odbicia wnętrza autokaru zniknęły, ale pojawiła się struktura wewnętrzna

    Naprężenia po hartowaniu.

    adam

  • 30. Data: 2010-06-12 05:52:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Czego matryca nie zarejestruje , tego z RAW nie wyciśniesz. Np
    > błękitnego nieba tuż obok słońca. Bo go tam po prostu nie ma !
    > No chyba ze domalujesz sobie w szopie. Jasne , nie ma zakazu.

    To teraz weź sobie polaryzator i zobacz ten swój błękit tuż przy słońcu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/