  • 11. Data: 2010-06-10 20:17:48
    Temat: Re: Jak przyciemnić prześwietlone niebo i wydobyć szczeóły nie tracąc reszty ? Photoshop Elements 7
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 9 Cze, 19:08, "Tequila" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > to nie kiedy jednak niebo było jasno ale scena która fotografowałem była
    > akurat w cieniu więc albo ładne niebo albo ciemna reszta sceny i dopiero
    > wydobywanie detali z cienia ale finalnie wygląda to czasem zbyt sztucznie...
    > Jak przyciemnić niebo i wydobyć z niego szczegóły nie tracąc nie ingerując
    > za bardzo w resztę dolnego planu?
    > Program jaki posiadam to Adobe Photopshop Elements 7.0 PL i tylko ten bo
    > troszkę kosztował.
    > Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o dziwo
    > dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

    Żaden skylight ani szara połówka ani wywoływanie RAW. Polaryzator to
    jest jedyne rozwiązanie.
    Pozdro Marcin

  • 12. Data: 2010-06-10 20:23:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:
    > Żaden skylight ani szara połówka ani wywoływanie RAW. Polaryzator to
    > jest jedyne rozwiązanie.

    I największa legenda.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-06-10 21:50:24
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 10 Cze, 22:23, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > I największa legenda.

    Spłaszczenie rozpiętości o osiem działek to legenda ?
    Oczywiście , jak każde narzędzie ma swoje ograniczenia ,
    ale bardziej uniwersalny jest tylko miękko wywołany negatyw srebrowy
    plus maskowanie.
    HDR jako wymagający więcej niż jednego pstryku wykluczam z dyskusji.
    Pozdro Marcin

  • 14. Data: 2010-06-11 06:28:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Spłaszczenie rozpiętości o osiem działek to legenda ?

    To już nawet bajka.

    > Oczywiście , jak każde narzędzie ma swoje ograniczenia ,

    Ma, choćby to, że zależy mocno od kąta względem słońca i pogody.
    Wołanie rawa dokładnie naświetlonego to metoda dającą najlepsze
    rezultaty. Polaryzator może trochę pomóc, ale nie wiadomo jak mocno
    dopóki się w kadr nie zajrzy no i przed przepaleniami raczej nie
    zabezpieczy. Połówka czy cokin wymaga dość płaskiego horyzontu, w
    Tatrach zrobi tandetę chyba, że niebo zajmie przynajmniej pół zdjęcia.
    Skylight w cyfrze to audiofilstwo stratne. A na koniec jeszcze hdr z
    serii bracketingowej - drugie i trzecie ujęcie przy pejzażach jeśli
    tylko nie ma wiatru i rozróżnialnych liści na pierwszym planie, zgra się
    zawsze. Czasem nawet lepiej ręcznie zgrać maskując niebo z ciemniejszego
    ujęcia.

    Wczoraj miałem sesję, która według jakiejkolwiek książki nie miała szans
    - modelka w pełnym słońcu w południe. Trzeba będzie wprowadzić w książki
    erratę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /walka o pokój, walka z terroryzmem, a może wszystko dla twego
    bezpieczeństwa?/

  • 15. Data: 2010-06-11 07:09:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 08:28:22 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Polaryzator może trochę pomóc, ale nie wiadomo jak mocno
    > dopóki się w kadr nie zajrzy no i przed przepaleniami raczej nie
    > zabezpieczy.

    Ale jest niezastąpiony jak fotografujesz wodę - jakieś stawy albo morze.
    I chcesz mieć ciemną wodę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2010-06-11 07:14:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Ale jest niezastąpiony jak fotografujesz wodę - jakieś stawy albo morze.
    > I chcesz mieć ciemną wodę.

    A to zupełnie inna historia i owszem, działa. Jak również przy
    pstrykaniu plastikowych, przedmiotów, bywa czasem niezastąpiony,

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /who ostrzega: życie grozi śmiercią!/

  • 17. Data: 2010-06-11 10:00:35
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Tequila" <n...@m...pl> wrote in message

    > Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o
    > dziwo dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

    Nie masz przypadkiem suwaków "lighten shadows" i "darken highlights"? Duzo
    skuteczniejsze niz auto.

  • 18. Data: 2010-06-11 16:40:45
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 11 Cze, 09:14, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > A to zupełnie inna historia i owszem, działa.

    I właśnie w takowym przypadku może zdjąć te osiem działek.
    Sam sobie nie zdawałem sprawy jak potężne odbicie jest od powierzchni
    wody- dopóki nie spróbowałem.
    Aha , co jest trudnego w fotografowaniu modelki w pełnym słońcu? Byle
    by nie miała skłonności do przymykania oczu.
    Pozdro Marcin

  • 19. Data: 2010-06-11 17:04:41
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 11 Cze, 18:40, "d...@v...pl" <d...@v...pl> wrote:

    > Aha , co jest trudnego w fotografowaniu modelki w pełnym słońcu? Byle
    > by nie miała skłonności do przymykania oczu.
    > Pozdro Marcin

    Cienie, nosa i inne wystajacy czesci ciala
    Pozdr. StaM

  • 20. Data: 2010-06-11 17:40:41
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > A to zupełnie inna historia i owszem, działa. Jak również przy
    > pstrykaniu plastikowych, przedmiotów, bywa czasem niezastąpiony,

    Pomaga przy fotografowaniu jakichkolwiek przedmiotów, które mogą odbijać
    światło. Natomiast niebo... tylko przy bezchmurnym i gdy słońce nie jest
    za nisko lub wysoko.

    m.