  • 1. Data: 2010-06-09 11:54:22
    Temat: Zakup w na eBay w UE a VAT
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Jak sprawa wygląda w przypadku zakupu nowego/używanego sprzętu w serwisie
    eBay np. w Niemczech (Austrii, Anglii) i wysyłki kurierem do Polski ?
    Pzdr, Sławek

  • 2. Data: 2010-06-09 11:59:30
    Temat: Re: Zakup w na eBay w UE a VAT
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "slawmir" <s...@w...pl> wrote in message
    > Jak sprawa wygląda w przypadku zakupu nowego/używanego sprzętu w serwisie
    > eBay np. w Niemczech (Austrii, Anglii) i wysyłki kurierem do Polski ?
    > Pzdr, Sławek

    zapytaj sprzedawce
    jezeli to transakcja firma-firma to powinni Ci sprzedac bez VAT
    jezeli firma-osoba fizyczna to placisz VAT z kraju sprzedawcy

    c.

  • 3. Data: 2010-06-09 12:05:42
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    slawmir pisze:
    > Jak sprawa wygląda w przypadku zakupu nowego/używanego sprzętu w
    > serwisie eBay np. w Niemczech (Austrii, Anglii) i wysyłki kurierem do
    > Polski ?

    Uzywany np. w Niemczech ma podobny przepis jak w PL, ze nie podlega VAT
    z tego wlasnie powodu (w PL to jest na zasadzie nabyty bez prawa do
    odliczenia VAT-u, komis, umowa kupna itd). Wtedy Niemiec ci wystawia FV
    bez VAT-u, jak jest dokladny to z powolaniem na odpowiedni jego
    paragraf. Do tego ustalenie czy kupujacy jest zarejestrowany na VIES czy
    nie.

    Nie jest jasne, czy polski podmiot to kupujacy ma sam sobie to ovatować
    (jak przy zakupie unijnym 0% towaru nowego od ichniego vatowca), czy
    nie. Ksiegowi mi roznie to przedstawiaja.

    Nowy towar dla osoby fizycznej w PL(=obywatel unijny) (bez wpisu jako
    podmiot w VIES) podlega VAT na zasadach kraju sprzedawcy. Tu
    przynaleznosc do UE nam odebrala 0% ktore kiedys bylo.

    GB ma minimalne roznice, kontynentalne kraje najbardziej podobnie do PL

  • 4. Data: 2010-06-09 13:52:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w
    > jezeli to transakcja firma-firma to powinni Ci sprzedac bez VAT

    pod warunkiem ze nabywca posiada Euro-NIP.
    W Polsce jest to ten sam numer, ale jednak trzeba o niego wystapic
    i urzad musi go w systemie zarejestrowac.

    > jezeli firma-osoba fizyczna to placisz VAT z kraju sprzedawcy

    Chyba ze wieksza firma wysylkowa - jak przekroczy limit to nalicza
    22% i odprowadza do polskiego urzedu.

    J.