  • 1. Data: 2010-06-09 17:08:35
    Temat: Jak przyciemnić prześwietlone niebo i wydobyć szczeóły nie tracąc reszty ? Photoshop Elements 7
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Witam
    Robiłem trochę zdjęć podczas Tatrzańskich wojaży , użyłem filtru Skylight
    który się sprawdził szczególnie podczas brzydkiej pogody (idealny balans
    bieli, zero niebieskiej dominanty, śnieg jest biały a nie niebieski, zieleń
    ładna) ale niebo w górach jest chyba bardziej jaskrawe i na wielu zdjęciach
    scena jest ładnie i poprawnie naświetlona a niebo prześwietlone tak że nie
    widać pięknych chmurek...
    O ile na niektórych zdjęciach mierzyłem światło na niebie i robiłem zdjęcie
    to nie kiedy jednak niebo było jasno ale scena która fotografowałem była
    akurat w cieniu więc albo ładne niebo albo ciemna reszta sceny i dopiero
    wydobywanie detali z cienia ale finalnie wygląda to czasem zbyt sztucznie...
    Jak przyciemnić niebo i wydobyć z niego szczegóły nie tracąc nie ingerując
    za bardzo w resztę dolnego planu?
    Program jaki posiadam to Adobe Photopshop Elements 7.0 PL i tylko ten bo
    troszkę kosztował.
    Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o dziwo
    dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

  • 2. Data: 2010-06-09 17:18:26
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Tequila wrote:
> [...]
    > Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o
    > dziwo dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

    Zawsze lepiej niedoświetlić niż prześwietlić.
    Cudów nie zdziałasz...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 3. Data: 2010-06-09 17:26:59
    Temat: Re: Jak przyciemnić prześwietlone niebo i wydobyć szczegóły nie tracąc reszty ? Photoshop Elements 7
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:huoid1$2qd$...@n...onet.pl...
    > Zawsze lepiej niedoświetlić niż prześwietlić.
    > Cudów nie zdziałasz...

    Wiem że jednak sie da tylko nie wiem jak
    Zadam jeszcze drugie pytanie.... czy filtr połówkowy szary załatwi sprawę
    nieba i czy istnieje wersja do montażu już na istniejącym filtrze Skylight ?
    jakoś nie widzi mi sie żonglerka z odkręcanymi filtrami ;)

  • 4. Data: 2010-06-09 19:31:36
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Tequila pisze:

    > Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:huoid1$2qd$...@n...onet.pl...
    >
    > Wiem że jednak sie da tylko nie wiem jak
    Jak w RAW-ach to już suwaczkami dużo można wyczarować., w trudniejszych
    przypadkach maski PS/PSE.
    w JPG znacznie mniejsze mozliwosci

    > Zadam jeszcze drugie pytanie.... czy filtr połówkowy szary załatwi
    > sprawę nieba

    do tego to wlasnie jest. Zalatwia (o ile sam jest mocny) tak mocny
    przepal, ze elektronika nie przenosi takiej dynamiki, i PS jest bezradny

    > i czy istnieje wersja do montażu już na istniejącym filtrze
    > Skylight ? jakoś nie widzi mi sie żonglerka z odkręcanymi filtrami ;)

    ja tam w Cokinie go mam, ma dodatkowy plus w stosunku do gwintowego, ze
    linie podzialu moge przesuwac

  • 5. Data: 2010-06-09 19:46:03
    Od: zelan <z...@o...pl>

    W dniu 2010-06-09 19:08, Tequila pisze:

    > Program jaki posiadam to Adobe Photopshop Elements 7.0 PL i tylko ten bo
    > troszkę kosztował.

    Nie robię w AP tylko w Gimpie, może taki link się przyda, akurat coś
    odwrotnego, zasada podobna, sztuczka z gradientem czyli z filtrem
    czarno-białym, jest tego więcej - google.
    http://www.fredmiranda.com/article_2/index.html

  • 6. Data: 2010-06-10 12:21:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tequila" napisał
    > Robiłem trochę zdjęć podczas Tatrzańskich wojaży , użyłem filtru Skylight
    > który się sprawdził szczególnie podczas brzydkiej pogody (idealny balans
    > bieli, zero niebieskiej dominanty, śnieg jest biały a nie niebieski,

    : )))))

> [...]
    > Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o
    > dziwo dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

    A masz te zdjęcia w RAW ?
    Bo jak nie to nie masz czego ratować, mozesz co najwyżej powklejać niebo z
    innych zdjęć ; )

    adam

  • 7. Data: 2010-06-10 16:26:54
    Od: "Tequila" <n...@m...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...
    > Użytkownik "Tequila" napisał
    >
    > : )))))

    Czego się cieszysz ?

    > A masz te zdjęcia w RAW ?
    > Bo jak nie to nie masz czego ratować, mozesz co najwyżej powklejać niebo z
    > innych zdjęć ; )

    Zdjęcia robiłem w RAW

  • 8. Data: 2010-06-10 17:30:13
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Tequila pisze:

    > śnieg jest biały a nie niebieski

    Przy bezchmurnym niebie śnieg jest niebieski, bo jest
    oświetlony niebieskim niebem...

    P.

  • 9. Data: 2010-06-10 17:32:16
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tequila" napisał

    > Czego się cieszysz ?

    Z tego, że uzyskałeś biały śnieg i mówisz, że masz idealny kolor ; )

    > Zdjęcia robiłem w RAW

    A próbowałeś podejrzeć jedno czy drugi zdjęcie np. w SNS-HDR ?
    Może i w RAWie tam już nie ma co ratować ?

    adam

  • 10. Data: 2010-06-10 19:26:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tequila pisze:
    > Zdjęcia robiłem w RAW

    To wywal te wszystkie szkiełka które tylko psują optykę, naucz się
    jakiegoś obrabiacza rawów (godzina nauki) i będziesz mógł dobierać kolor
    śniegu do koloru butów :)
    Nadto poszukaj informacji o naświetlaniu na histogram, będziesz miał
    zawsze śliczne niebo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl