  • 31. Data: 2010-06-12 05:53:43
    Temat: Re: Jak przyciemnić prześwietlone niebo i wydobyć szczeóły nie tracąc reszty ? Photoshop Elements 7
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Deficyt styropianu w Krakowie ?

    Tak, zwłaszcza gdy modelka jeździ na rowerze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2010-06-12 07:45:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-11 23:54:13 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > I znowu wolę fade na luminancji z hue/saturation :)

    Ja tylko zaprzeczam nieprawdziwym informacjom o działaniu polaryzatora.
    Wybór należy do tego co pstryk robi.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2010-06-14 16:11:53
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 12 Cze, 07:53, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Tak, zwłaszcza gdy modelka jeździ na rowerze.

    Do przejścia jeżeli masz drugą osobę do pomocy.
    Pozdro Marcin

  • 34. Data: 2010-06-14 16:13:11
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 12 Cze, 07:52, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > To teraz weź sobie polaryzator i zobacz ten swój błękit tuż przy słońcu :)

    Pewnie ze nie zobaczę bo go tam nie ma.Elementarne.
    Pozdro Marcin

  • 35. Data: 2010-06-14 19:50:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Do przejścia jeżeli masz drugą osobę do pomocy.

    To bardzo zależy od kadru.

  • 36. Data: 2010-06-14 20:57:42
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Cze, 21:50, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > To bardzo zale y od kadru.

    Od kadru , od sytuacji , od modela (modelki w Twoim przypadku)...
    Oraz od możliwości poczynienia przygotowań , o czym sam się boleśnie
    ostatnio przekonałem ;)
    Pozdro Marcin

  • 37. Data: 2010-06-15 08:17:00
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 9, 7:08 pm, "Tequila" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > to nie kiedy jednak niebo było jasno ale scena która fotografowałem była
    > akurat w cieniu więc albo ładne niebo albo ciemna reszta sceny i dopiero
    > wydobywanie detali z cienia ale finalnie wygląda to czasem zbyt sztucznie...
    > Jak przyciemnić niebo i wydobyć z niego szczegóły nie tracąc nie ingerując
    > za bardzo w resztę dolnego planu?
    > Program jaki posiadam to Adobe Photopshop Elements 7.0 PL i tylko ten bo
    > troszkę kosztował.
    > Na razie część zdjęć uratowała mi "inteligentna auto korekta" która o dziwo
    > dobrze sobie poradziła ale wolał bym sam...

    A nie ma tam warstw korekcyjnych ?
    Przy warstwach korekcyjnych sa maski. Maskujesz część która ma nie byc
    poddana działaniu korekcji i to wszystko.

    LI

  • 38. Data: 2010-06-15 11:17:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 09:13:11 -0700 (PDT), d...@v...pl napisał(a):

    > Pewnie ze nie zobaczę bo go tam nie ma.Elementarne.

    Jak nie ma jak jest. Tyle że się nie polaryzuje, a obiektyw i tak będzie
    miał flarę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 39. Data: 2010-06-15 16:44:01
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 15 Cze, 13:17, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Jak nie ma jak jest. Tyle że się nie polaryzuje, a obiektyw i tak będzie
    > miał flarę.

    Nie ma. To znaczy ludzkie oko go tam nie widzi. Skoro "okiem" go nie
    widzimy to dorabianie go "szkiełkiem"
    odbieramy jako nienaturalne. Elementarne.
    Polaryzator , fotoszkapa i inne środki służąc do niwelowania
    niedoskonałości nośnika , żeby uzyskać bardziej przyjemny czy też po
    prostu naturalny wygląd foty to jedno , dorabianie elementów których
    nie widać to drugie

    Pozdro Marcin

  • 40. Data: 2010-06-15 16:46:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:
    > Nie ma. To znaczy ludzkie oko go tam nie widzi. Skoro "okiem" go nie
    > widzimy to dorabianie go "szkiełkiem"
    > odbieramy jako nienaturalne.

    A jak wiadomo, każdy dziś chce fotografii naturalnej. Zresztą tam dziś,
    Adams niejaki był, naturalista...

> [...]
    > niedoskonałości nośnika , żeby uzyskać bardziej przyjemny czy też po
    > prostu naturalny wygląd foty to jedno , dorabianie elementów których

    Nie, to jedno. Naturalny wygląd najczęściej jest nieprzyjemny, jest
    nudny. I właściwie nie istnieje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../