-
71. Data: 2010-06-12 01:12:21
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dycco pisze:
> On 11 Cze, 10:21, Arek M <a...@g...pl> wrote:
>
>>>> A z kolei w TopGear (gazeta) sprawdzali, ile zyska po odchudzeniu
>>>> jakis mocny pug 207 - nie zyskał nic :)
>>> Ale przeciez to nie jest mozliwe. Musiał zyskać!
>> Może to i niemożliwe, ale NIE ZYSKAŁ :)
>
> Nie zyskała, ale na torze testowym, a nie przy przyspieszaniu na
> prostej. Problem w tym, że po odjęciu masy, pogorszyła się jego
> trakcja, przez co zakręty były pokonywane wolniej.
Też bardzo dziwne i raczej spodziewałbym się jakiegoś błędu w testowaniu.
Oczywiście są pewne warunki które należałoby spełnić dodatkowo - np.
wybebeszając jakiś kratkowóz (z tylnym zawieszeniem obliczonym na bardzo
dużą ładowność), warto też zainteresować się czy po zrobieniu lekkiego
tyłu nie będzie sie odbijał jak piłka.
-
72. Data: 2010-06-12 01:20:37
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Katanka pisze:
>> Nie rozbrajaj mnie Katanka.. O cisnieciu hamulca w podloge tez
>> dowiesz sie od kolegi? :/
>
> Nie o wszystkim trzeba wiedzieć :) W V-Techu mi powiedzieli, że
> optymalnie będzie przyspieszał do 4,5 tysiąca, bo z wykresu tak wynika.
Bo poziom wiedzy, którzy reprezentują niektórzy "fachowcy" jest powalający.
Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że
mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do fachowca.
-
73. Data: 2010-06-12 01:22:07
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
kamil pisze:
>> Kompletnie mnie nie martwi, bo auto za 3 lata idzie do zyda :) A
>> rocznie przejadę nie więcej niz 40 tysięcy.
>
> Tylko nie depcz tak dopoki sie nie rozgrzeje (jesli nie masz wskaznika
> temp. oleju, daj mu jeszcze chwile po nagrzaniu plynu), turbina dluzej
> pozyje.
No i po butowaniu turbinę trzeba obowiązkowo wystudzić, czyli nie gasić
szybko silnika, jak parkujesz to poczekaj jakiś czas na wolnych obrotach.
-
74. Data: 2010-06-12 01:23:09
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: to <t...@a...xyz>
Tomasz Pyra wrote:
> Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że
> mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
> legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
> fachowca.
No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że
najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
75. Data: 2010-06-12 01:26:05
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: to <t...@a...xyz>
Tomasz Pyra wrote:
> U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
> niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
> ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
> zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
> okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
> delikatniej.
Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów
z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze
sprzęgło albo to co jest przerobić?
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
76. Data: 2010-06-12 01:26:45
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: to <t...@a...xyz>
MadMan wrote:
>> to jest 7km przez 40-50 minut
>
> I naprawdę warto samochodem? :)
MadMan, nudny już jesteś.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
77. Data: 2010-06-12 01:48:26
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Czasami to wygląda pewnie tak, że taki fachowiec zdaje sobie sprawę że
>> mówi bzdury, ale chodzi o to żeby były to bzdury zgodne z miejskimi
>> legendami którymi nakarmiony jest klient jeszcze nim przyjechał do
>> fachowca.
>
> No właśnie, nie mam już siły "nawracać" znajomych którzy twierdzą, że
> najlepszy czas do setki w TD osiąga się zmieniając bieg przy 3500 rpm...
"Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.
-
78. Data: 2010-06-12 01:52:46
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> U mnie w Vectrze mam to samo zjawisko - zmiana biegu z międzygazem jest
>> niemożliwa, bo się sprzęgło zacznie ślizgać, zagrzeje się i zacznie się
>> ślizgać jeszcze bardziej przy następnej zmianie. Już się powoli
>> zbierałem do wymiany tego sprzęgła (bo myślałem że to jego koniec), a
>> okazuje się że po prostu ten typ tak ma i biegi trzeba zmieniać
>> delikatniej.
>
> Fatalna sprawa, ja moje autko specjalnie "uprawniłem", żeby zmiana biegów
> z międzygazem wychodziła jak trzeba. Może da się włożyć jakieś lepsze
> sprzęgło albo to co jest przerobić?
Gdyby bardzo chcieć, to pewnie by się dało. Pytanie o koszty.
Pewnie głównym problemem jest za mała średnica tarcz sprzęgła, a tego
się łatwo nie powiększy.
Do tego tam jest chyba dwumasa, więc w ogóle mało miejsca na jakąkolwiek
rzeźbę. Można próbować wzmocnić docisk, ale cudów i palenia gumy przy
zmianie na 3 bieg bym się nie spodziewał.
-
79. Data: 2010-06-12 02:10:23
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: to <t...@a...xyz>
Tomasz Pyra wrote:
> "Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.
I jak to uzasadniał? ;)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
80. Data: 2010-06-12 07:46:02
Temat: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> "Mój" rekordzista twierdził że przy 1800.
>
> I jak to uzasadniał? ;)
>
No jak to jak? ;)
Maksymalny moment obrotowy tam się znajdował.
A jak powszechnie wiadomo, maksymalny moment odpowiada za przyspieszenie.
W okolice maksymalnej mocy należy na obrotomierzu zapuszczać się jedynie
jeżeli chce się jechać z prędkością maksymalną.