    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.nurkowanie
    Subject: Re: Jak oni to nakrecili???
    Date: Fri, 18 Jun 2010 13:33:37 -0500
    <hvddr7$1io2$1@opal.icpnet.pl> <h...@p...onet.pl>
    <s...@l...localdomain> <h...@p...onet.pl>
    <s...@l...localdomain>

    <l...@l...localdomain> wrote in message
    news:slrni1neo5.o4f.lrem@localhost.localdomain...
    > W poście <h...@p...onet.pl>,
    > Pszemol nabazgrał:

    > Ale:
    > 1) Ktoś musiał pierwszy puścić taką opinię.

    Mógł sobie ją wyssać z palca u lewej nogi :-)

    > 2) Każdy kolejny, kto uczył się obu języków, ją weryfikował.

    Niekoniecznie - mógł (tak jak Ty) powtórzyć za tym pierwszym.

    > Nie nie, na temat Angielskiego, którego nie uważam za obcy,
    > tak jak i tubylczego, w którym zmuszony jestem się komunikować,
    > mam całkowicie własną opinię. Która pokrywa się z tym, co zasłyszałem.

    Uznałem (być może błędnie) że Twoim językiem rodzimym jest j. polski.
    To, że dobrze znasz j. angielski (pisany z małej literki) przecież nie
    znaczy
    że przestał być dla Ciebie językiem obcym w znaczeniu takim jakiego
    się zwykle używa, czyli każdy inny język od tego, w którym się wychowałeś.

    > Czemu uparłeś się na tą biegłość? Osoba studiująca na Skandynawistyce
    > ma raczej podstawy do wyrobienia sobie opinii o kilku Skandynawskich
    > językach, nawet jeśli do biegłości dojdzie tylko w jednym z nich...
    > Chyba, że inaczej tą biegłość rozumiemy.

    Aby prawidłowo ocenić jakiś język trzeba go dobrze znać, wraz z niuansami.
    Nie wystarczy mieć 4 lekcje na pierwszym poziomie :-)

    > Kraj w którym przyszło mi się osiedlić, Europejski, nieanglojęzyczny.

    Ciągle unikasz podania jego nazwy - czy to jakaś tajemnica?

    > Na takiej, że Ty uważasz przejmowanie akcentu za uniwersalną cechę
    > ludzkiego umysłu. Co wydaje się nie występować w umysłach tutejszych.

    Czy masz jakieś podstawy aby sądzić że język angielski w odmianie
    jankeskiej tak impregnuje ludzkie mózgi że tylko on ma szansę wpłynąć
    na wymowę języka rodzimego? Słyszałeś określenie "makaronizm"?
    A "kalki językowe"? Istnienie takich terminów zdaje się zaprzeczać
    Twojej tezie o jakiejś szczególnej roli języka angielskiego...