  • 11. Data: 2009-06-05 21:47:27
    Temat: Re: Jak nalezy dbać o akumulator litowo jonowy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Czyli jak - sumienne czekanie na rozladowanie do konca, czy ladowanie
    > codzienne, pilnujac zeby nie bylo za dlugo, czy podlaczajac na cala
    > noc ?

    A broń Boże! Ładuję kiedy popadnie. Zwykle jak wskaźnik pokazuje 2-3
    kreski, czasem później, czasem wcześniej. Zazwyczaj zostawiam na noc
    (czasem na dzień, zależy kiedy śpię), ale to chyba bez znaczenia, bo
    telefon sam się odłącza i komunikuje zakończenie ładowania.

    > Siemsowskie akumulatory niestety po dwoch latach traca juz ponad
    > polowe pojemnosci, chinskie odpowiedniki tez .. ale moze ja nie
    > umiem dbac ..

    Wcześniej miałem inne Nokie, może nie aż przez 7 lat, ale nigdy nie
    miałem problemów z akumulatorami. Zawsze to były te modele, które
    mają baterię wsuwaną razem z 'plecami'. Te białe wewnętrzne często
    sprawują się gorzej, co wiem od tych, którzy używali takich telefonów.
    W Communicatorze 9210i też mam siedmioletnią baterię, i działa. Ale
    ten jest używany tylko sporadycznie. A kiedy nie jest, to też nie
    dbam o to by, jak tu radzono, 40% trzymać w lodówce. (O, właśnie, może
    by się napić...)

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-06-05 21:51:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Myślisz, że producenci chcą podcinać gałąź, na której siedzą? Po 2
    > latach przyjdziesz do sklepu po kolejny akumulator i biznes się kręci.

    Nigdy w życiu akumulatora do telefonu nie kupowałem osobno.

    > Jeżeli komuś nie odpowiada - jest gałąź akumulatorów przemysłowych
    > "wyczynowych". Tylko czy ktoś chciałby zapłacić 10x tyle za akumulator
    > o 2x dłuższym czasie życia? W niektórych zastosowaniach tak.

    Mnie na przykład nie odpowiada. Wiem, że pewne rzeczy trudno przewidzieć,
    ale zapamiętam sobie, którego producenta mam unikać. Niech se siedzi
    w spokoju na swojej gałęzi, jak mu z tym dobrze.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-06-06 06:00:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Jun 2009 21:51:27 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Nigdy w życiu akumulatora do telefonu nie kupowałem osobno.

    Ktos je jednak kupuje. Nawet do Nokii sie sprzedaja :-)
    Choc przyznaje ze nie jestes jedyny ktory sie przyznaje do takiej
    dlugowiecznosci.

    >Mnie na przykład nie odpowiada. Wiem, że pewne rzeczy trudno przewidzieć,
    >ale zapamiętam sobie, którego producenta mam unikać. Niech se siedzi
    >w spokoju na swojej gałęzi, jak mu z tym dobrze.

    Z tym ze Nokia nie robi baterii i nie znasz dnia ani godziny :-(

    J.

  • 14. Data: 2009-06-06 07:34:16
    Od: s...@g...com

    On 5 Cze, 22:07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sa tu jacys posiadacze Nokii z bateiami nie zmienianymi od 5 lat ?

    Może nie nokia, ale ipod, rocznik 2002/2003, akumulator Li-pol.
    Obecnie ma ponad 60% pojemności początkowej.
    Używany "normalnie", dość często. Ostatnio codziennie po jakieś 2h i
    codziennie podłączany do ładowarki (tak mniej więcej od roku), kiedyś
    przez rok używany prawie codziennie, ale rozładowywany często do
    końca.
    Urządzenie to jest o tyle specyficzne, że rozładowauje akumulatory do
    napięcia 3,6V (jeśli wierzyć wewnętrznemu układowi pomiarowemu, jakoś
    nigdy tego nie sprawdziłem, zakłądam, że działa dobrze), czyli nie
    wykorzystuje pełnej pojemności.
    Ciekawe jest to, że wielu ludzi narzekało na wadliwe akumulatory w
    ipodach. Ja natomiast na podstawie doświadczeń z innymi akumulatorami
    (telefony) powiedziałbym, że ta to bardzo udany egzemplarz.

    Z tego co czytałem/doświadczyłem, to akumulatorom litowym najbardziej
    szkodzi czas, temperatura i "intensywność" eksploatacji, czyli nic
    nowego.

  • 15. Data: 2009-06-06 12:19:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ktos je jednak kupuje. Nawet do Nokii sie sprzedaja :-)

    Nawet ja liczę się z możliwością takiego zakupu (chyba że Nokia e52
    okaże się jeszcze lepszym telefonem).

    > Choc przyznaje ze nie jestes jedyny ktory sie przyznaje do takiej
    > dlugowiecznosci.

    A nie może być tak, że że to telefony Nokii lepiej od innych dbają
    i wykorzystują możliwości akumulatorów? Wracając do pytania o mój
    sposób ładowania komórki -- czy telefony Siemensa nie informują
    o zakończeniu procesu ładowania i nie odłączają się od prądu?

    > Z tym ze Nokia nie robi baterii i nie znasz dnia ani godziny :-(

    W pewnym sensie (w tym samym) Nokia nie robi również telefonów.
    Na wszystkich akumulatorach mam nalepkę z napisem "Nokia", tak jak
    na telefonach. Nawet z hologramem. Jako "Made in" występuje tam
    Japan, China, Czech Republic, Germany. Nie mogę powiedzieć, żeby
    jedne były lepsze od drugich.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-06-06 18:59:16
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Sa tu jacys posiadacze Nokii z bateiami nie zmienianymi od 5 lat ?
    > Niech napisza jak uzywali.

    6 lat Nokia 3410. Doładowuję codziennie. Po 3 latach sprawdziłem, czy
    przypadkiem nie trzeba zrobić choć raz pełnego cyklu (jak pisze
    instrukcja) - telefon i tak działał prze tydzień. Uznałem, że nie będę
    kombinował.
    Co ciekawe akumulator Sanyo w laptopie jednak wymaga co jakiś czas
    pełnych cykli a ta Nokia ma to gdzieś.
    Maciek

  • 17. Data: 2009-06-06 20:43:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 06 Jun 2009 12:19:25 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > ładowania komórki -- czy telefony Siemensa nie informują o zakończeniu
    > procesu ładowania i nie odłączają się od prądu?
    Noo gwarantuje ci, ze li-iony gwaltownie zaprotestuja w razie
    przeladowania. Byloby glosno (medialnie i doslownie) o braku BMSa w taim
    aku.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2009-06-06 21:09:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Nigdy w życiu akumulatora do telefonu nie kupowałem osobno.

    Widać często zmieniasz komórki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2009-06-06 21:17:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Widać często zmieniasz komórki.

    Ostatnio w 2002 roku. To często? Czasem mam wrażenie, że niektórzy
    dziwnie na mnie patrzą, uważają, że mam takie staroświeckie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-06-07 04:20:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ostatnio w 2002 roku. To często? Czasem mam wrażenie, że niektórzy
    > dziwnie na mnie patrzą, uważają, że mam takie staroświeckie.

    Czyli mało gadasz - pewnie ciągle czuwa w standby...