  • 1. Data: 2009-06-04 15:42:48
    Temat: Gdzie kupić rezonator kwarcowy 60MHz?
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam,

    Gdzie można kupić (w internecie: Polska, ew. świat
    bądź w Warszawie) rezonator kwarcowy 60MHz?
    Niestety, ale przeczesanie Google nie dało mi żadnych
    rezultatów. Kwarc potrzebny do taktowania AVR32.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2009-06-04 15:58:41
    Temat: Re: Gdzie kupić rezonator kwarcowy 60MHz?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Robbo pisze:
> [...]
    > bądź w Warszawie) rezonator kwarcowy 60MHz?
    > Niestety, ale przeczesanie Google nie dało mi żadnych
    > rezultatów. Kwarc potrzebny do taktowania AVR32.

    Np. tu:
    http://pl.farnell.com

  • 3. Data: 2009-06-04 16:05:25
    Temat: Re: Gdzie kupiae rezonator kwarcowy 60MHz?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robbo schrieb:
    > Witam,
    >
    > Gdzie mo?na kupiae (w internecie: Polska, ew. ?wiat
    > b?dOE w Warszawie) rezonator kwarcowy 60MHz?
    > Niestety, ale przeczesanie Google nie da?o mi ?adnych
    > rezultatów. Kwarc potrzebny do taktowania AVR32.

    jeżeli oscylator w DIP14 by też przypasował, to ma toto segor w
    Berlinie. (www.segor.de), a także Reichelt (www.reichelt.de), tam taniej

    Waldek

  • 4. Data: 2009-06-04 16:17:37
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Robbo" <p...@a...nie.mam> schrieb
    > w Warszawie

    Mam takie generatory w DIP-8. Warszawa Bielany
    mw158979(a)gmail.com

    hej

  • 5. Data: 2009-06-04 16:25:59
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości
    > Gdzie można kupić (w internecie: Polska, ew. świat
    > bądź w Warszawie) rezonator kwarcowy 60MHz?

    Nigdzie. Na takie częstotliwości sa overtonowe.

    Musiz kupić generator.
    np.
    DXO-57 60MHZ
    http://pl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?s
    ku=1667039&_requestid=609790
    CFPS-72-60M
    http://www.tme.eu/generator-kwarcowy-smd-7x5mm-60mhz
    -5v-rakon/arts/pl/a09/cfps-73-4m.html

  • 6. Data: 2009-06-04 17:48:01
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Nigdzie. Na takie częstotliwości sa overtonowe.

    Dziękuję za zwrócenie na to uwagi. Nie wiedziałem,
    że tak jest.
    W jaki sposób można podłączyć taki generator
    do mikrokontrolera AVR32?
    Od pewnego czasu przeczesuję dokumentację, ale
    poza podłączeniem oscylatora, nie znalazłem nic
    ciekawego.

    Robbo

  • 7. Data: 2009-06-04 18:14:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Robbo pisze:

    > W jaki sposób można podłączyć taki generator
    > do mikrokontrolera AVR32?
    > Od pewnego czasu przeczesuję dokumentację, ale
    > poza podłączeniem oscylatora, nie znalazłem nic
    > ciekawego.

    Atmel zapomniał włożyć PLLa do tych uC, że tak kombinujesz?
    Podłącz kwarc 12MHz i powiel go 5-krotnie.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 8. Data: 2009-06-04 18:29:48
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Robbo wrote:

    > Dziękuję za zwrócenie na to uwagi. Nie wiedziałem,
    > że tak jest.
    > W jaki sposób można podłączyć taki generator
    > do mikrokontrolera AVR32?

    Po co? Uzyj mniejszego kwarca, np: 12MHz i PLL.

    > Od pewnego czasu przeczesuję dokumentację, ale
    > poza podłączeniem oscylatora, nie znalazłem nic
    > ciekawego.

    Power Manager (pm). Tam wyjasnione jak uzyc pll.

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-06-04 18:31:06
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Zbych wrote:

    > Atmel zapomniał włożyć PLLa do tych uC, że tak kombinujesz?
    > Podłącz kwarc 12MHz i powiel go 5-krotnie.

    Nie da sie. Trza x10/2 ;-), a jeszcze lepiej x11/2 - bo te procki maja
    Fmax=66MHz.

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2009-06-04 19:33:07
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Atmel zapomniał włożyć PLLa do tych uC, że tak kombinujesz?
    > Podłącz kwarc 12MHz i powiel go 5-krotnie.

    No to teraz wszystko jest dla mnie jasne.
    Do tej pory zajmowałem się AVR ATmega i o takich
    rzeczach jak PLL nie słyszałem, zwłaszcza, że jestem
    elektronikiem amatorem.
    Czyli uC sam w sobie ma szybki generator, a ten
    zewnętrzny kwarc jest używany jedynie do tego, aby
    korygować częstotliwość generatora wewnętrznego,
    gdy ta się rozjeżdża.

    Robbo