  • 1. Data: 2009-06-05 15:58:57
    Temat: mini serwer FTP - jak?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP na
    zasadzie 'uruchom i zapomnij' czyli niewielkie urządzenie, raz
    uruchomione i skonfigurowane mogło by zostać upchnięte gdzieś w kącie,
    gdzie działałoby bez problemów przez długi czas, jako dodatkowy
    zewnętrzny dysk i czasem jako serwer FTP dostępny z zewnątrz. Interfejs
    ethernetowy, kilka GB miejsca (zapewne pamięć flash), konfigurowalne z
    poziomu www, niewielki pobór mocy, mniej-więcej wielkości routera.
    Zapewne byłoby oparte na procesorze rodziny ARM i kontrolowane przez
    jakąś odmianę Linuxa. Na czym najlepiej byłoby bazować i z jakimi
    kosztami musiałbym się liczyć? Mam na myśli coś do samodzielnego
    poskładania (w sensie całego urządzenia a nie lutowania płytki) i
    oprogramowania, lecz jednak z przyzwoitą dokumentacją, pozwalającą
    uruchomić serwer bez większej znajomości Linuxa.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2009-06-05 16:19:12
    Temat: Re: mini serwer FTP - jak?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 05 June 2009 17:58, badworm wrote:
    > Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP (...)

    Ale czy aby na pewno FTP to dobry pomysł? FTP jest protokołem spieprzonym od
    podstaw...
    Zalecałbym raczej SCP lub SFTP (który szczęśliwie z FTP ma niewiele
    wspólnego - poza podobną nazwą). Ewentualnie HTTP z rozszerzeniem WebDav...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-06-05 16:24:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    badworm pisze:
    > Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP na
    > zasadzie 'uruchom i zapomnij. Mam na myśli coś do samodzielnego
    > poskładania (w sensie całego urządzenia a nie lutowania płytki)

    Najtańszy byłby pewnie jakiś router z hostem USB + OpenWRT, albo
    terminal. Jak koniecznie chcesz składać, to może zestaw uruchomieniowy
    do AVR32? Ma dwa porty ethernet i gniazdo na kartę SD.

    http://www.tme.eu/katalog_pics/4/e/4/4e414bfcf5bf6f9
    12917dbd1077f148a/ngw100.jpg

    Ja do takich zastosowań kupiłem terminal. Można do tego podłączyć dysk
    2,5", pamięć to DDR, więc nie ma problemu z dołożeniem w razie potrzeby.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 4. Data: 2009-06-05 16:52:03
    Od: games <g...@g...home.pl>

    badworm pisze:
> [...]
    > oprogramowania, lecz jednak z przyzwoitą dokumentacją, pozwalającą
    > uruchomić serwer bez większej znajomości Linuxa.

    http://www.siecibezprzewodowe.pl/urzadz.php?gr=3&kat
    =84&idx=885

    zamiast compactFlasha mozesz podlaczyc dysk 2.5'' z tym ze troche trzeba
    polutowac kabelkologie.

  • 5. Data: 2009-06-05 18:11:06
    Od: "krecio" <k...@g...mm.pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprogramowania, lecz jednak z przyzwoitą dokumentacją, pozwalającą
    > uruchomić serwer bez większej znajomości Linuxa.

    Np. MMnet1002 firmy Propox na ARM9
    http://www.propox.com/products/t_232.html
    Standardowo zainstalowany jest tam OpenWRT

    lub troszke prostrzy układ MMnet1001
    http://www.propox.com/products/t_232.html

  • 6. Data: 2009-06-05 18:17:47
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Wpadł mi do głowy pomysł

    Asus WL-500g, lub od razu z dyskiem WL-700

    Andrzej

  • 7. Data: 2009-06-05 19:42:56
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message
    > Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP na
    > zasadzie 'uruchom i zapomnij' czyli niewielkie urządzenie, raz
    > uruchomione i skonfigurowane mogło by zostać upchnięte gdzieś w kącie,

    weź płyt(k)ę w formacie nano ITX, postaw linucha na dużym CFie i nie
    kombinuj pod górkę :)

    @

  • 8. Data: 2009-06-05 20:18:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    badworm pisze:

    > Wpadł mi do głowy pomysł by zbudować sobie domowy mini serwer FTP na
    > zasadzie 'uruchom i zapomnij' czyli niewielkie urządzenie, raz
    > uruchomione i skonfigurowane mogło by zostać upchnięte gdzieś w kącie,

    Propox mmNet1002:
    http://www.propox.com/products/t_232.html

    Za taką cenę nic sam nie zbudujesz o nawet zbliżonych możliwościach.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-06-07 14:00:32
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    Ciekawy, darmowy soft na x86: http://www.freenas.org/

    Qwinto

  • 10. Data: 2009-06-07 14:23:26
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

> [...]
    > ethernetowy, kilka GB miejsca (zapewne pamięć flash), konfigurowalne z
    > poziomu www, niewielki pobór mocy, mniej-więcej wielkości routera.

    poszukaj w sklepach pod "dyski zewnętrzne" - sa egzemplarze z gniazdem
    sieciowym, po skonfigurowaniu figurują w LAN-ie jako hosty z katalogiem
    ogólnodostepnym lub na hasło, i interfejsik http jest, ftp pewnie też