  • 1. Data: 2009-06-04 16:16:19
    Temat: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Jan Górski | gdL <g...@o...pl>

    Chciałbym zacząć naukę programowania mikrokontrolerów,
    najprawdopodobniej w c, jako, że ten język znam dość dobrze. Czy taki
    zestaw uruchomieniowy jest dobry :
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/zestawy/10-zesta
    w-uruchomieniowy-evb-43-v2.html

    Czy znacie może lepszy ?
    Jakie środowisko najlepiej wykorzystać ( język C ) ?

  • 2. Data: 2009-06-04 18:50:45
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jan Górski | gdL pisze:

    > Chciałbym zacząć naukę programowania mikrokontrolerów,
    > najprawdopodobniej w c, jako, że ten język znam dość dobrze. Czy taki
> [...]

    Coś drogawo. Obejrzyj np. to:
    http://www.propox.com/products/t_145.html

    > Jakie środowisko najlepiej wykorzystać ( język C ) ?

    Pod jaki system operacyjny? Dla Windows polecam pakiet WinAVR:
    http://sourceforge.net/projects/winavr/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-06-04 19:40:14
    Od: gdL <g...@o...pl>

    > Coś drogawo. Obejrzyj np. to:http://www.propox.com/products/t_145.html

    Też fajny, ale złączka RS232, wolałbym USB i brak tam wyświetlacza
    LCD, trzeba go dokupić. No i napisali, że dorzucają ATmega8, a nie 16.

    Pytanie typowo początkującego. Taka płytka ewaluacyjna jest też
    programatorem ? tzn, że w 160 zł płytki mamy 100 zł ewaluacji i 60 zł
    programatora, bo takie są ceny. Chociaż jak sie człowiek uprze, to da
    rade po prostu podłączyć do portu kupując same kable, nawet bez
    bufora.

    > Pod jaki system operacyjny? Dla Windows polecam pakiet
    WinAVR:http://sourceforge.net/projects/winavr/

    Tak, pisałbym pod Windows, najlepiej w C no i oczywiście pod AVR,
    ATmega, z powodu ciekawych peryferii jakie tam dorzucają.

  • 4. Data: 2009-06-04 19:47:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Pod jaki system operacyjny? Dla Windows polecam pakiet WinAVR:
    > http://sourceforge.net/projects/winavr/

    Tylko informacyjnie jak by ktos pytał, ten sam zestaw narzedzi jest pod
    Linuxem, więc developing na win i lin niczym sie nie różni, jak komu pasuje.

  • 5. Data: 2009-06-04 19:52:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Tylko informacyjnie jak by ktos pytał, ten sam zestaw narzedzi jest pod
    > Linuxem, więc developing na win i lin niczym sie nie różni, jak komu
    > pasuje.

    No jasne, w końcu takie samo gcc. Dla Linuxa to się AFAIR nazywa cdk4avr?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-06-04 19:56:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    gdL pisze:

> [...]
    > programatora, bo takie są ceny. Chociaż jak sie człowiek uprze, to da
    > rade po prostu podłączyć do portu kupując same kable, nawet bez

    W tamtej płytce:
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/zestawy/10-zesta
    w-uruchomieniowy-evb-43-v2.html
    jest złącze do podłączenia programatora, który trzeba nabyć oddzielnie.
    Oczywiście jeżeli nie chcesz go sam sklecić. Sprzedają programator na
    USB współpracujący z AVR Studio, wg mnie w niezłej cenie:
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html

    A jeżeli masz w komputerze port LPT to programator AVRów powinien być ze
    2x tańszy niż wersja na USB. Jeżeli chcesz sam zlutować, części kosztują
    kilka zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-06-04 20:40:24
    Od: gdL <g...@o...pl>

    A ciągnąc temat, po co jest złączka usb na tej płytce i ten
    konwerter :

    "Komunikacja zestawu EvB 4.3 z komputerem została zrealizowana za
    pomocą
    konwertera USB-UART FT232RL (wirtualny port COM)."

    Komunikacja zestawu z komputerem, po co to ? Widziałem, że na innych
    płytkach , starszych są porty COM. Ale nadal nie wiem po co to jest.
    Domniemałem sobie, że może to jest programatorem...

> [...]
    > Oczywiście jeżeli nie chcesz go sam sklecić. Sprzedają programator na
    > USB współpracujący z AVR Studio, wg mnie w niezłej

    Wygląda bardzo fajnie i rzeczywiście jest niedrogi.

    > A jeżeli masz w komputerze port LPT to programator AVRów powinien być ze
    > 2x tańszy niż wersja na USB. Jeżeli chcesz sam zlutować, części kosztują
    > kilka zł.

    Niestety nie mam LPT, w przyszłości być może będę dysponował bardziej
    mobilnym sprzętem, gdzie już na pewno nie uda mi się zdobyć LPT ( mogę
    użyć w domu kompa ze starszą płytą główną). programowanie USB - prog -
    ISP. ISP to swoją drogą świetny patent.

  • 8. Data: 2009-06-04 20:40:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > No jasne, w końcu takie samo gcc. Dla Linuxa to się AFAIR nazywa cdk4avr?

    Nie wiem, ja uzywam apt-get install gcc-avr :D Reszta brakujących w Win
    elementów w Linuxie jest OOTB.

  • 9. Data: 2009-06-04 20:42:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Sprzedają programator na
    > USB współpracujący z AVR Studio, wg mnie w niezłej cenie:
    > http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html

    Warto też wspomnieć o usbasp - bardzo tanim i bardzo latwym w zrobieniu
    ręcznie. Dziala Lin/Win z avrdude. Czy z AVR Studio tego nie wiem.

  • 10. Data: 2009-06-04 21:04:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]

    raczej nazywało, bo zegar w tym projekcie zatrzymał się w 2006 roku.

    > Nie wiem, ja uzywam apt-get install gcc-avr

    No chyba, że opiekun pakietu pominie jakieś "mało" istotne patche na gcc
    i program zacznie się sypać (chyba w (przed)ostatnim ubuntu był taki myk).

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,