  • 1. Data: 2010-03-20 18:04:48
    Temat: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.
    Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
    jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
    Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Pozdr,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-20 18:11:27
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-03-20 19:04, RD napisał/a:
> [...]
    > zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Zniszczyć dysk mechanicznie - młotek lub podobne narzędzie.
    Jeśli chcesz aby tylko dane nie były do odzyskania (lub było to bardzo
    utrudnione) to odpowiednie programy do tego celu, np.:
    http://stefe.webpark.pl/free-soft-linki/tools-window
    s/kasowanie.html

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-03-20 18:26:29
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Dość skutecznym i szybkim sposobem jest wywiercenie otworu w dysku np. o
    średnicy 12mm.

    Paweł

  • 4. Data: 2010-03-20 18:34:59
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 19:04:48 +0100, RD napisał(a):

    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    > wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

    Tego używałem przy przekazywaniu komputerów w darowiznę:
    Acronis DriveCleanser - Bruce Schneier algorytm
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-03-20 18:42:27
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Paweł" <p...@n...pl> wrote in message
    > Dość skutecznym i szybkim sposobem jest wywiercenie otworu w dysku np. o
    > średnicy 12mm.

    Ciekawe, czy firmy specjalizujące się w odzysku danych byłyby w stanie
    odtworzyć je z nieuszkodzonych obszarów.

    Na pewno nic nie pomoże na spalenie w piecu.

  • 6. Data: 2010-03-20 18:50:41
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 19:04:48 +0100, RD napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    > wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

    Zwykły format w ogóle nie usuwa danych z dysku. Po formacie jest duża
    szansa na odzyskanie wszystkich danych.

    > Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
    > jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Najpierw programami do trwałego usuwania danych (Hard Disk Wipe Tool,
    Darik's Boot and Nuke, Data Shredder... pełno ich jest).

    Jak jesteś paranoikiem, to potem rozkręcasz dysk i jeździsz po talerzach
    magnesem neodymowym, potem talerze wypiekasz w piecu (im goręcej tym
    lepiej), potem talerze niszczysz mechanicznie - tniesz, rozbijasz,
    wyginasz... :)

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2010-03-20 18:54:57
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Ciekawe, czy firmy specjalizujące się w odzysku danych byłyby w stanie
    > odtworzyć je z nieuszkodzonych obszarów.
    >
    > Na pewno nic nie pomoże na spalenie w piecu.

    W czasie wiercenia trwale wygina się talerz dysku. Teoretycznie można go
    wyprostować i odzyskać jakieś dane. Jednak koszt takiej operacji będzie
    bardzo bardzo duży.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-03-20 18:55:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RD" napisał:

    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    > wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

    Format nie, ale jednokrotne zapisanie jego całej powierzchni nowymi danymi
    przez jakiś program typu wipe-disk wystarczy.

    JoteR

  • 9. Data: 2010-03-20 18:58:57
    Od: awow <a...@w...pl>

    Zerowanie dysku przy pomocy aplikacji dostarczanej przez producenta
    dysku. W uproszczeniu zapisuje sektor po sektorze zerami nadpisując
    wszystkie informacje, bardzo czasochłonne, np. 120GB ok. 12 godzin.

    --
    awow

  • 10. Data: 2010-03-20 19:08:03
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

> [...]

    > jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    W zasadzie wystarczy jednokrotne zapisanie całej powierzchni dysku
    jakimiś danymi.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/