    From: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
    Date: Sat, 20 Mar 2010 19:50:41 +0100

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 19:04:48 +0100, RD napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    > wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

    Zwykły format w ogóle nie usuwa danych z dysku. Po formacie jest duża
    szansa na odzyskanie wszystkich danych.

    > Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
    > jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Najpierw programami do trwałego usuwania danych (Hard Disk Wipe Tool,
    Darik's Boot and Nuke, Data Shredder... pełno ich jest).

    Jak jesteś paranoikiem, to potem rozkręcasz dysk i jeździsz po talerzach
    magnesem neodymowym, potem talerze wypiekasz w piecu (im goręcej tym
    lepiej), potem talerze niszczysz mechanicznie - tniesz, rozbijasz,
    wyginasz... :)

    --
    GLaF