  • 11. Data: 2010-03-20 19:44:07
    Temat: Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś
    > zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Truecrypt wystarczy, odpowiednio długie hasło. Nie trzeba dysku niszczyć.

  • 12. Data: 2010-03-20 21:09:31
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Doxent <d...@g...pl> zwrócił błąd:

    > Truecrypt wystarczy, odpowiednio długie hasło. Nie trzeba dysku niszczyć.

    A jak ktoś ma słabą wytrzymałość na ból?

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2010-03-20 21:26:06
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-20 19:04, RD pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
    > wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.
    > Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
    > jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś
    > zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.
    >
    > Pozdr,
    > Rafał

    Zerowanie dysku, z 10 razy wystarczy.

  • 14. Data: 2010-03-20 22:53:58
    Od: Tomek <n...@n...no>

    On 20.03.2010 19:04, RD wrote:
> [...]
    > zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Proponuję rozwiązanie nieinwazyjne, to znaczy kilkunastokrotne
    nadpisanie. A jak już to zrobisz, to może mógłbyś mi je wysłać, rzecz
    jasna nie po to, żebym próbował coś odzyskać. W sakwie pusto, a
    przydałyby mi się nowe dyski :). Najwyraźniej dla Ciebie i tak są już
    zezłomowane. Zapłacę za wysyłkę. :)

  • 15. Data: 2010-03-21 00:46:22
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 22:09:31 +0100, Saiko Kila napisał(a):

    > A jak ktoś ma słabą wytrzymałość na ból?

    Jak ma duza to tylko parametr czasu odzyskiwania hasla sie zmieni :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 16. Data: 2010-03-21 04:15:23
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** RD <r...@g...com1> wrote:

    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie wystarczający..
    > chciałbym trwale usunąć dane.

    Pewność daje zmielenie dysku na pył za pomocą specjalnej prasy. W domowych
    warunkach przewiercenie wiertarką w kilku miejscach załatwi sprawę.

    Programowo są narzędzia do tego, które w wielu przebiegach zapisują losowe dane
    na dysku (to uproszczenie z mojej strony - faktycznie te algorytmy są dosyć
    złożone) co *teoretycznie* uniemożliwia ew. odzyskanie tego co było na dysku
    zapisane.

    Całkiem niezłym (i darmowym) narzędziem do tego jest dban.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 17. Data: 2010-03-21 04:18:20
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JoteR <j...@p...pl> wrote:

    > Format nie, ale jednokrotne zapisanie jego całej powierzchni nowymi danymi
    > przez jakiś program typu wipe-disk wystarczy.

    Nie wiem na jakiej podstawie oceniasz, że "wystarczy". Stosunkowo stare
    standardy/rekomendacje agencji bezpieczeństwa w tym zakresie zalecają kilka
    przebiegów zapisu losowymi danymi.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 18. Data: 2010-03-21 08:29:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]

    > zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    Oglądałes ostatnie minuty Terminatora?
    Tam jest odpowiedź.
    Nawet nie będzie co uzywać ;)

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2010-03-21 09:34:35
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 05:18:20 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > Nie wiem na jakiej podstawie oceniasz, że "wystarczy". Stosunkowo
    > stare
    ^^^^

    Ano właśnie.

    > standardy/rekomendacje agencji bezpieczeństwa w tym zakresie zalecają kilka
    > przebiegów zapisu losowymi danymi.

    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/
    ecki

  • 20. Data: 2010-03-21 10:31:15
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "RD" <r...@g...com1> wrote in message news:ho32ce$4re$1@node1.news.atman.pl...
    > Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie wystarczający..
    > chciałbym trwale usunąć dane.

    format nie usuwa danych a jedynie weryfikuje czy cala powierzchnie systemu
    plikow da sie odczytac

    > Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-) jak
    > tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
    > Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

    wystarczy wyzerowanie dysku narzedziami producenta lub jakims freewarem,
    wbrew obiegowym opiniom jednokrotne nadpisanie danych zabezpiecza cie przed
    ich odzyskaniem w 100% (ze strony cywili w kazdym razie), byc moze sa jakies
    militarne techniki odzyskania danych po zerowaniu dysku, nie jest znany
    *zaden* przypadek odzyskania danych po czyszczeniu dysku algorytmem gutmanna
    ale to 35 powtorzen i troche trwa

    wiec o ile nie podejrzewasz ze dyskiem moze sie zainteresowac wywiad rosji,
    usa czy chin to swobodnie mozesz poprzestac na pojedynczym zapisaniu dysku
    nowymi danymi - odzyskania czegokolwiek z takiego dysku w ktorym faktycznie
    cala powierzchnia zostala nadpisana nie podejmuje sie zadna firma)