  • Data: 2014-02-04 14:51:23
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:lcp95t$sjk$5@dont-email.me...

    > Otóż właśnie nie. Do bazy UFG wprowadzane są _nowe_ polisy. Nie ma tych
    > super starych z przed nie wiadomo ilu lat.

    Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód zasadniczo
    musi istnieć (pomińmy przypadki potwierdzające regułę).
    Z tą bazą jest inny problem. Tam jest _za dużo_ wpisów. Jest sporo widm,
    które trudno zweryfikować. Między innymi z tego mogą wynikać liczby podawane
    przez media.

    Te stare polisy są najmniej istotne. Dotyczą starych strucli, które
    naturalną śmiercią znikają.

    > Reglamentacją papieru na te nalepki. Wystarczy, że będzie numerowany a
    > dostęp do niego będą mieli tylko ubezpieczyciele. Nawet jak gdzieś
    > wycieknie, o co będzie trudno - bo ten kto ma dostęp za to odpowiada.

    Rozumiesz, że mamy XXI wiek? Czasy elektronicznej komunikacji, baz danych,
    itp.?

    > Nikt, tylko jednak trudniej jest mozolnie wpisywać numery rejestracyjne
    > napotkanych pojazdów, zamiast choćby wstępnie weryfikować obecność polisy
    > na podstawie danych z nalepek.

    Tia, w czasach aparatów w każdym telefonie, trudno zrobić fotkę.

    Pewnie, że jakiś tam promil fałszerstw się
    > trafi, ale będzie to znacznie trudniejsze do przeprowadzenia niż
    > dzisiejsze po prostu nie opłacenie polisy.

    Są znacznie prostsze sposoby, nie zmuszające ludzi do bezsensownych
    czynności.

    Baza umów wkrótce będzie kompletna, bo to jest w interesie wszystkich
    ubezpieczycieli. Cepik z czasem się wyczyści, stare trupy znikną z ulic
    naturalną koleją rzeczy.
    Koszty kar rosną, ryzykowanie będzie coraz mniej opłacalne, a w końcu ktoś
    wpadnie na pomysł i zaprzęże np. Viatolla, do kontrolowania co się po
    drogach porusza.

    > Zobacz ile jest przypadków na grupie ludzi pytających o ciągłość i jakoś
    > bardzo mało pisze o tym, że UFG przywalił im karę.

    Większość z nich wpada na grupę w przelocie, jak strach w tyłek zagląda. Jak
    już dostaną karę, to się pewnie i nie chce im chwalić.
    Ja znam kilka osób, które płaciły karę, albo się tłumaczyły, i co z tego? To
    ma być rzetelna próbka?

    Wiwo