  • Data: 2014-02-04 14:59:02
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości
    news:lcqe41$ja5$1@dont-email.me...

    > raczej jest to zbyt duże ryzyko - od braku OC po fałszowanie dokumentów =
    > kara baardzo dotkliwa.

    Tia... I dlatego zjawisko podrabiania biletów i abonamentów parkingowych,
    kart inwalidy, legitymacji, dyplomów, itp. nigdy nie istniało i nie
    istnieje.
    Aaa... Zapomniałem. ZTM w Warszawie miało wysłać do prokuratury
    zawiadomienie o 5,5 tys. sfałszowanych kart miejskich.
    Przecież to takie marginalne zjawisko...

    > Ale kto wie - moze sa tacy idioci....
    > Dlatego - w interesie wszystkich kierowcow - dobrze by ich wyeliminowac.
    > Skoro obecny stan (CEPIK) jest bezsilny, to co mozna zrobic - moze masz
    > pomysl?

    Już go podałem. Wspólna baza ubezpieczeń + (niedoskonały) CEPIK + kontrole
    policji w zupełności wystarczy.
    Docelowo pewnie Viatoll i podobne systemy.

    Zresztą z tego co podają media i sam UFG wykrywalność od jakiegoś czasu
    szybko rośnie.
    Znalazłem artykuł, w którym podają, że w pierwszych trzech kwartałach 2013r.
    wysłali żądania zapłaty kary do 34tys. ludzi (samych zgłoszeń do wyjaśnienia
    było więcej). W tym samym okresie 2012r. do 20tys. To wzrost o 70%.

    > Winiety lub inne oznaczenia na zewnatrz auta sa chyba najtanszym
    > rozwiazaniem. A czesto to najtansze jest najlepsze=najskuteczniejsze.
    > Dostarczenie winiety również nie jest problemem - wszak wraz z polisą
    > dostajesz zawsze masę innych dokumentów, OWU, jakieś dokumenty na wypadek
    > wypadku, etc, wieć jedna naklejka nie stanowiłaby tu żadnego problemu.

    Ja nie dostaję. Od kilku lat kupuję polisy zdalnie i z papierów drukuję
    sobie tylko świstek potwierdzenia, żeby nie szarpać się z policją.

    Wiwo