  • Data: 2014-02-04 18:35:14
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 04 Feb 2014 14:51:23 +0100, Wiwo wrote:
    > Dociera do Ciebie, że istnieje CEPIK? I w tej bazie ten samochód
    > zasadniczo musi istnieć

    Musi? Nie żartuj.

    Po pierwsze diagności nie pytają o posiadanie polisy OC - a przynajmniej
    na tych stacjach gdzie ja jeżdżę, jeszcze nigdy mnie nie zapytano.

    Po drugie informacje, które są wklepywane przez diagnostów do bardzo
    niedawna były przechowywane tylko lokalnie.

    Ostatnio mój diagnosta zapytany o to, dlaczego tym razem nie dostałem
    pocztą informacji o zbliżającym się przeglądzie rozbroił mnie odpowiedzią
    - że padł im dysk i dane poleciały, teraz wpisują na nowo, a to było
    raptem nieco ponad rok temu.

    Abstrahując jednak od tego wszystkiego, nie ma znaczenia jak te bazy
    funkcjonują teraz - pewnie że na bieżąco informacje są prostowane co
    wymaga pewnie sporo czasu. Problem są duchy, które nigdy nie trafiły do
    żadnych z tych baz.

    Ostatnio mój Tata chciał wyprostować swoją historię ubezpieczeniową.
    Poszukiwał danych samochodu ubezpieczonego w PZU od 1999r do 2004r.
    Okazuje się, że w bazie PZU nie ma takich danych bo mają nowy system
    obejmujący przedział od 2005 roku. Nie wiadomo jak wyciągnąć dane ze
    starego. Zapytanie do UFG zwraca próżnię, brak informacji o takim
    samochodzie - wtedy albo nie było obowiązku zgłaszania polisy do UFG albo
    ktoś tego obowiązku nie dopilnował. Jak teraz odnaleźć ten samochód? A to
    stosunkowo nowy przykład. Co ze starszymi samochodami?

    > Rozumiesz, że mamy XXI wiek? Czasy elektronicznej komunikacji, baz
    > danych, itp.?

    Jasne, tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować, a
    o to głównie mi chodziło.

    > Tia, w czasach aparatów w każdym telefonie, trudno zrobić fotkę.

    Nie no pewnie. Kowalski robi 100 fotek samochodów na swojej ulicy,
    następnie siada do kompa i przeklepuje 100 numerów rejestracyjnych na
    odpowiednio spreparowanej stronie - faktycznie super prosto i przyjemnie.

    > Ja znam kilka osób, które płaciły karę, albo się tłumaczyły, i co z
    > tego? To ma być rzetelna próbka?

    Oczywiście, że nie. Niemniej jest to jednak sygnał, że takie sytuacje się
    zdarzają.

    Tomek