  • Data: 2014-02-04 15:09:03
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-02-04 14:59, Wiwo wrote:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości

    > Tia... I dlatego zjawisko podrabiania biletów i abonamentów
    > parkingowych, kart inwalidy, legitymacji, dyplomów, itp. nigdy nie
    > istniało i nie istnieje.
    > Aaa... Zapomniałem. ZTM w Warszawie miało wysłać do prokuratury
    > zawiadomienie o 5,5 tys. sfałszowanych kart miejskich.
    > Przecież to takie marginalne zjawisko...

    > Już go podałem. Wspólna baza ubezpieczeń + (niedoskonały) CEPIK +
    > kontrole policji w zupełności wystarczy.
    > Docelowo pewnie Viatoll i podobne systemy.

    juz sobie wyobrazam te glosy, jak zaczna auta kontrolowac po numerze
    rejestracyjnym via kamery na bramownicach Viatola : BigBrother,
    sledzenie, naruszanie prywatnosci, etc :-D

    > Zresztą z tego co podają media i sam UFG wykrywalność od jakiegoś czasu
    > szybko rośnie.
    > Znalazłem artykuł, w którym podają, że w pierwszych trzech kwartałach
    > 2013r. wysłali żądania zapłaty kary do 34tys. ludzi (samych zgłoszeń do
    > wyjaśnienia było więcej). W tym samym okresie 2012r. do 20tys. To wzrost
    > o 70%.

    no i OK
    Kwestia czy w CEPIK sa wszystkie dane (kto to wie :) ?

    > Ja nie dostaję. Od kilku lat kupuję polisy zdalnie i z papierów drukuję
    > sobie tylko świstek potwierdzenia, żeby nie szarpać się z policją.

    od > 10 lat kupuje wylacznie zdalnie i zawsze dostaje komplet dokumentow
    listownie

    (a w pierwszej kolejnosci na email i czasami przez tydzien dwa tak
    jezdze az dojdzie to wlasciwe listownie).
    Czy to Link4, Liberty, Axa, HDI via mBank/mBankDirect, czy tam inne
    przez jakie przechodzilem.
    To samo dotyczy zielonej karty - zawsze masz ja listownie - nie ma
    wersji 'na email'.

    Jakie TU nie wysyla droga listowna ?