  • Data: 2009-08-22 14:26:25
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> :

    >[...]
    >
    > Wiesz, jakoś nie uważam zdjęć maszynowych za fotografię. Tak samo jak
    > fotografią nie nazwę zdjęcia lotniczego, z automatu.
    > To, co Ty robisz to dość podobne - zdjęcie robi sprzęt, a Ty zajmujesz się
    > selekcją tego, co ze sprzętu wyjdzie.

    Tak, rozumiem. Dla Ciebie fotografia, to np. zdjecia kotków które kiedyś
    pokazywałeś na slajdowisku na jednym z plenerów. O ile pamiętam -
    faktycznie, żadnej selekcji nie robiłeś:-/

    > Właśnie sobie zaprzeczyłeś.

    W którym miejscu? Nie widzę żadnej sprzeczności. Istnieje parę dziedzin
    fotografii w których bez selekcji trudno się obejść (i to niezależnie od
    tego, czy fotografujemy cyfrowo, czy analogowo), ale np. przy fotografii
    krajobrazu nie widzę żadnego powodu, aby każde zdjęcie było wykonane zgodnie
    z zamysłem fotografa. I jeśli ktoś taką fotografię uprawia - nie ma powodu,
    by po przejściu na technikę cyfrową nagle zwiększył ilość wykonywanych
    zdjęć. Przy czym - krajobraz to tylko jeden z przykładów - istnieje więcej
    dziedzin fotografii gdzie świadomemu fotografowi wystarczy jedno zdjęcie - i
    naciskając spust będzie pewny uzyskania założonego efektu. Nie ma to nic
    wspólnego ze stosowaną techniką - zależy tylko od tematyki zdjęć jakie
    robimy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)