    From: Czarek <4...@g...de>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Sat, 22 Aug 2009 00:26:32 -0700 (PDT)
    <h6fbbs$t9j$1@achot.icm.edu.pl> <h6gjc0$9gu$1@inews.gazeta.pl>
    <h6hn1p$mrj$1@inews.gazeta.pl> <h6hr1b$d0n$1@inews.gazeta.pl>
    <h6j0lc$dn3$1@achot.icm.edu.pl> <h6jnpk$c4p$1@inews.gazeta.pl>
    <4a8d7b67$1@news.home.net.pl> <h6k0so$m5f$1@inews.gazeta.pl>
    <h6k8tu$veh$1@news.onet.pl>
    <b...@j...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.0908211928150.3248@quad> <h6n1ci$idm$1@inews.gazeta.pl>
    <h6n3lq$8i4$1@news.wp.pl>
    <e...@o...googlegroups.com>
    <h6n67i$9nq$2@news.wp.pl>

    On 22 Sie, 00:14, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Były testy, była żenada. Nikt się nie zorientował, a to były tylko
    > głupie trzy megapiksele ze zwykłego kompaktu z romantycznego okresu
    > cyfrowej fotografii.

    Może testowałeś na niewłaściwych osobach? :-) Nie chciałbym zdradzać
    tajemnic niektórych zawodowców :-) ale przez wiele miesięcy
    współpracowałem z jednym z "ogólnie poważanych skanerzystów" i nie
    tylko, bo robi także doskonałe wydruki, w celu takiego dostosowania
    atramentu, papieru i krzywych, żeby na wydruku czarno-białym uzyskać
    efekt zbliżony do powiększenia na barycie. W ubiegłym roku nie dało
    się. Śmiałem się, bo chłopak co jakiś czas dzwonił, chwaląc się, że
    już już, tuż tuż, że może mi zrobić wydruk, który będzie wyglądał, jak
    zdjęcie na płótnie, papierze czerpanym, akwarelowym, kijowym i
    dziesiątki innych nazw, których nie zapamiętałem, a dziwnie milkł, gdy
    mówiłem mu, żeby zadzwonił, kiedy uda mu się uzyskać wydruk,
    wyglądający jak normalne zdjęcie :-)

    Adaś, dla każdego fotografia jest czymś innym; 99% ludzi nie traktuje
    jej poważnie, jako sztuki. W ogóle, z traktowaniem sztuki mamy teraz
    problemy, wiadomo, postmodernizm ;-/ Ja zrozumiałem czym jest
    fotografia, po zobaczeniu jednego zdjęcia; stykówki z 8x10 cala, z
    negatywu Ryśka Avedona.

    Tak więc Twoje słowa o muzeum nie są takie bez sensu :-)

    Czarek