    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Sat, 22 Aug 2009 01:25:23 +0200
    <h6fbbs$t9j$1@achot.icm.edu.pl> <h6gjc0$9gu$1@inews.gazeta.pl>
    <h6hn1p$mrj$1@inews.gazeta.pl> <h6hr1b$d0n$1@inews.gazeta.pl>
    <h6j0lc$dn3$1@achot.icm.edu.pl> <h6jnpk$c4p$1@inews.gazeta.pl>
    <4a8d7b67$1@news.home.net.pl> <h6k0so$m5f$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl>
    <2...@s...googlegroups.com>

    On 2009-08-21 13:39:12 +0200, Czarek <4...@g...de> said:

    > I to jest właśnie kolejna bzdura, dotycząca syfry. Ani taniej, ani
    > szybciej.

    Nie jest, gdy chce się wykorzystać potencjał, jaki cyfra daje. Nakazu
    korzystania z niego - nie ma, można jak w analogu nie robić samemu nic
    i zdawać się na laborantów.

    > Chyba, że dla bezmózga ;-)

    Skoro tak ładnie nazywasz tych, którzy traktują materiał cyfrowy tak
    jak analogowy (czyli nie robiąc z nim nic zanoszą do labu), to czy
    przypadkiem sam się nie umięściłeś w tej kategorii, ze wszystkimi
    miłośnikami analogów? Oups... :->

    > Jeśli Tomaszewski jest dla Ciebie
    > autorytetem, to wiedz, że on pierwszy oświadczył publicznie, że cyfra
    > jest bardziej pracochłonna niż klasyczna technologia.

    Tylko jeśli fotorgafujący ma aspiracje, żeby samemu robić robotę
    laboranta (albo i dwóch), plus może jeszcze skanerzysty. Nakazu nie ma,
    są za to możliwości oraz niezależność od często-gęsto pacanów w różnych
    punktach usługowych.

    > Nie masz czasu na kliszę? A masz czas na przeglądanie i archiwizowanie
    > tysięcy knotów
    > i obróbkę setek rawów?

    Wiem że to może być ciężkie do ogarnięcia dla kogoś o tak ciasnych
    horyzontach, ale niektórzy traktują to jako hobby. A Ty masz czas na
    skanowanie materiałów analogowych, żeby zrobić z nimi to samo, co można
    wygodnie z cyfrą? Masz dużą szafę na trzymanie odbitek z tych
    wszystkich knotów, które trzaskasz na analogu?

    > Ile kosztował Cię sprzęt syfrowy?

    Ja na analogi wydałem znacznie więcej, a kupowałem same używki. Ostatni
    system jak podliczyłem wyniósł mnie w sumie coś koło ponad 15k zł. Body
    + 6 obiektywów, w tym cały jeden zum.

    > Ile zrobiłeś nim zdjęć, zanim kupiłeś coś nowszego? Czyli ile
    > kosztowało Cię jedno kłapnięcie lustrem?

    Jakieś ~200 slajdów (filmów znaczy) wraz z wołaniem, które zrobiłem
    przez circa 6 lat (ile to będzie, z 8k zł?). Wszystko amatorsko.

    de Fresz