  • 11. Data: 2013-12-05 01:48:19
    Temat: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-04 00:24, Marek pisze:

    > Nie znalazłem :-( To była starówka jakiegoś miasta z latarniami
    > podobnymi do tej:
    >
    > http://www.flickr.com/photos/suborov/5553492148/
    >
    > Tu widać posteryzację źródła światła. Latarnia wygląda przez to
    > nienaturalnie. Tak nie widzimy. Ale i tak jest to bliższe zdjęcia jakie
    > widziałem niż wypalone do białości:
    >

    > http://s8.flog.pl/media/foto/6111322_dla-was-golabki
    -moje-miasto-noca.jpg

    Ja to zdjęcie trochę rozjaśniłam w IrfanView.

    http://www.sendspace.pl/file/pic/60ae7c3043bdc63dc28
    fbc7/view

    > Szczególnie te światła na murach. Kolejny negatywny przykład jest tu:
    >
    > http://s3.flog.pl/media/foto/2000938_moje-miasto-noc
    a.jpg

    W sumie ładne zdjęcia.

    --
    animka

  • 12. Data: 2013-12-05 02:58:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-05 01:48, animka pisze:

    -moje-miasto-noca.jpg

    > Ja to zdjęcie trochę rozjaśniłam w IrfanView.
    >
    > http://www.sendspace.pl/file/pic/60ae7c3043bdc63dc28
    fbc7/view

    Dramat.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2013-12-05 03:36:23
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-05 02:58, mt pisze:

    fbc7/view

    > Dramat.

    Dla kogo dramat to dramat. Dla mnie nie.

    --
    animka

  • 14. Data: 2013-12-05 19:29:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-05 01:48, animka pisze:

    > Ja to zdjęcie trochę rozjaśniłam w IrfanView.
    >
    > http://www.sendspace.pl/file/pic/60ae7c3043bdc63dc28
    fbc7/view

    Masakra...

    Marek

  • 15. Data: 2013-12-06 11:23:05
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    moze to Ci pomoze

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=17756&skad=news

  • 16. Data: 2013-12-06 16:19:50
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-05 03:36, animka pisze:

    > Dla kogo dramat to dramat. Dla mnie nie.

    I to dopiero jest dramat.

  • 17. Data: 2013-12-06 18:45:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-06 11:23, KiloSierra pisze:
    > moze to Ci pomoze
    >
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?n=17756&skad=news

    Dzięki za link. Widziałem go i zapamiętałem ale z zupełnie innego powodu
    - matematyki :-D

    Autor wypisuje równania matematyczne zmuszając czytelnika do wyliczania
    czasu naświetlania. Np. 1/0.1 s :-D Z niecierpliwością czekam na kolejny
    artykuł gdzie z pewnością pojawią się pierwiastki kwadratowe, całki, a
    może nawet macierze :-D

    A tak na poważnie, to artykuł dotyczy podstaw. Nie nawiązuje do tematyki
    jaką poruszyłem a nawet stanowi przykład tego czego chciałbym uniknąć.
    Zerknij na to zdjęcie:

    http://files.fotopolis.pl/download/prev_8-DSC_9553do
    ne.jpg

    Latarnia ma na końcu dwie biało-pomarańczowe kule z promieniami
    odchodzącymi we wszystkich kierunkach. Widziałeś kiedykolwiek źródło
    światła o takim kształcie?

    Widziałem gdzieś zdjęcie nocne deptaku w mieście z latarnią uliczną na
    pierwszym planie i głębiej więcej latarni. Było widać sklepy, bruk, a
    latarnia to trapezoidalna konstrukcja metalowa z 4 szybami z żarówką
    wewnątrz a nie z kulą z promieniami. Żałuję, że nie mogę tego pokazać.
    Zgubiłem link. :-( Na jakiejś wystawie fotograficznej też to widziałem.

    Kolejny anty-przykład własnego autorstwa zdjęcia:

    http://img843.imageshack.us/img843/1518/82cg.jpg

    Zdjęcie było wykonane jako RAW. Przyciemnianie świateł generuje czarną
    dziurę wokół nich. Co prawda - ma zdjęciu widać przynajmniej kształt
    latarni ale jest to dalekie od tego co widziałem okiem. Tu nie
    stosowałem techniki HDR ale nawet gdybym teraz powtórzył to ujęcie z
    zamiarem obróbki HDR, to nie wiem czy bym uzyskał wiarygodny efekt.

    Marek

  • 18. Data: 2013-12-06 19:08:38
    Od: artek <a...@u...wro.vectranet.pl>

    W dniu 2013-12-06 18:45, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Latarnia ma na końcu dwie biało-pomarańczowe kule z promieniami
    > odchodzącymi we wszystkich kierunkach. Widziałeś kiedykolwiek źródło

    a niby czego innego się spodziewasz przy tej przysłonie - f/14?
    słowo kluczowe - dyfrakcja. nota bene przy zdjęciach nocnych to częsty
    zabieg, wręcz uatrakcyjniający punktowe światełko, formujące się w
    gwiazdkę a nie rozlazły i przepalony punkt.

    --
    artek

  • 19. Data: 2013-12-06 19:16:00
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    > Dzięki za link. Widziałem go i zapamiętałem ale z zupełnie innego
    > powodu - matematyki :-D
    >
    > Autor wypisuje równania matematyczne zmuszając czytelnika do
    > wyliczania czasu naświetlania. Np. 1/0.1 s :-D

    Wszystkie teksty sponsorowane przez Nikona tam tak mają i jest to
    durnota programu do czytania EXIF-ów, ew. samego Nikona.

    [...]
> [...]
    >
    > Latarnia ma na końcu dwie biało-pomarańczowe kule z promieniami
    > odchodzącymi we wszystkich kierunkach. Widziałeś kiedykolwiek źródło

    A ja widziałem. Proste odkrycie z czasów, gdy miałem ok. 6 lat -
    wystarczy lekko załzawić oczy, zmrużyć mocno oczy i już! Widzimy jak
    dobrze przymknięty obiektyw! :)

    BTW: Najlepsza 25 aparatów do tego celu (o największej dynamice)
    pomierzonych przez DxO [EV / EV liniowo]: ;-)

    1. Nikon D800 14,4 42,2
    2. Nikon D610 14,4 42,2
    3. Nikon D800E 14,3 39,4
    4. Sony Cyber-shot DSC-RX1 14,3 39,4
    5. Nikon D600 14,2 36,8
    6. Sony a7 14,2 36,8
    7. Sony a7R 14,1 34,3
    8. Pentax K-5 II 14,1 34,3
    9. Pentax K-5 IIs 14,1 34,3
    10. Pentax K5 14,1 34,3
    11. Sony SLT Alpha 99 14 32
    12. Nikon D5300 13,9 29,9
    13. Nikon D5200 13,9 29,9
    14. Nikon D7000 13,9 29,9
    15. Nikon Coolpix A 13,8 27,9
    16. Nikon D3X 13,7 26
    17. Nikon D7100 13,7 26
    18. Nikon D5100 13,6 24,3
    19. Phase One IQ180 Digital Back 13,6 24,3
    20. Ricoh GR 13,5 22,6
    21. Fujifilm FinePix S5 Pro 13,5 22,6
    22. Fujifilm FinePix S3 Pro 13,5 22,6
    23. Sony NEX-7 13,4 21,1
    24. Pentax K-3 13,4 21,1
    25. Leica M Typ 240 13,3 19,7

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 20. Data: 2013-12-06 19:24:49
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    -moje-miasto-noca.jpg

    > Ja to zdjęcie trochę rozjaśniłam w IrfanView.
    >
    > http://www.sendspace.pl/file/pic/60ae7c3043bdc63dc28
    fbc7/view

    ROTFL