    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
    Date: Sat, 3 Mar 2012 20:10:34 +0000 (UTC)

    Desoft napisał:

    > Już napisałem.. 7x1,5 litra plus dodatki :)

    Tak się przypatruję wyrywkowo tej śmiesznej dyskusji. Fakty są takie:
    moc cieplną jednego człowieka w literaturze fachowej określana jest
    zwykle na około 100W. Tyle się przyjmuje przy liczeniu bilansu cieplnego
    pomieszczeń i określieniu zapotrzebowania energetycznego ogrzewania
    (w nowoczesnym budownictwie jest to wielkość nie do pominięcia).
    To dotyczy gostka, który przeważnie siedzi na kanapie przed telewizorem,
    a od czasu do czasu wstanie i się gdzieś po chałupie przejdzie. Akurat
    na dobę wychodzi tyle co w powyższym przykładzie. Muchy muchami, ale
    wnioski z obliczeń wyciągane przez kurze móżdżki też bywają zabawne.

    Jarek

    PS
    W rodzinie Poszepszyńskich powstał kiedyś pomysł, by podgrzewać wodę
    w wannie wkładając do niej dziadka Jacka, który akurat miał gorączkę.

    --
    Nawarstwia się i spiętrza.