-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<5c35d4ba$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<1pm0w79z6mwgj$.wqmvpvq8e5x7.dlg@40tude.net>
<d...@g...com>
In-Reply-To: <d...@g...com>
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Date: Fri, 11 Jan 2019 17:07:15 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 42
Message-ID: <5c38bf72$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.25.120
X-Trace: 1547222898 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.26.25.120:56889
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2805
X-Received-Body-CRC: 1885249809
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648108
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:d12a0738-7fb8-4aba-b785-40aa9b037fba@go
oglegroups.com...
W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
>> > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
>> > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
>> > trzymac pasek bez poslizgu.
>
>> Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
>
>I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
>przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.
To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.
ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...
Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
pchania niejako wyciska pasek z rowka.
I tarcie spada.
Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
ale chyba ich nie ma.
>Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
>masowej.
Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
jakies rowki i na kolach.
>Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
>Trza wymieniac bo sie zuzywa.
Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
kosztuje w detalu, a ile wymiana.
Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
rozebrac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=