eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVTRe: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
    ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <5c35d4ba$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <1pm0w79z6mwgj$.wqmvpvq8e5x7.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Date: Fri, 11 Jan 2019 17:07:15 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 42
    Message-ID: <5c38bf72$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.25.120
    X-Trace: 1547222898 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.26.25.120:56889
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2805
    X-Received-Body-CRC: 1885249809
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648108
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d12a0738-7fb8-4aba-b785-40aa9b037fba@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 9 stycznia 2019 17:35:17 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    >> > Tylko ze tam jest zupelnie inny mechanizm.
    >> > A kolo klinowe ma w nosie czy pcha czy ciagnie. Ono ma za zadanie
    >> > trzymac pasek bez poslizgu.
    >
    >> Do tego potrzebuje tarcia. A tarcie potrzebuje nacisku.
    >

    >I tam nacisk jest. Te oba kola sa regulowane (aby wogole moc
    >przelozenie zmienic) i cisnienie jest takie aby ten pasek sciskac.

    To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
    Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.

    ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
    na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...

    Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
    pchania niejako wyciska pasek z rowka.
    I tarcie spada.

    Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
    ale chyba ich nie ma.

    >Generalnie precyzyjna sprawa choc pewnie niezbyt drogie w produkcji
    >masowej.

    Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
    jakies rowki i na kolach.

    >Ale niestety jak chyba kazdy pasek to element eksploatacyjny.
    >Trza wymieniac bo sie zuzywa.

    Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
    kosztuje w detalu, a ile wymiana.
    Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
    rozebrac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: