-
Data: 2010-11-05 07:43:18
Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-04 04:54, to pisze:
> begin kml
>
>> Ta, MarcinJM nie zdaje sobie sprawy z tego co się dzieje w samochodzie.
>
> W tym przypadku się myli, bo żeby Wasza teoria była prawdziwa, to klocek
> i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
> idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
> bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
> żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
> zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
> egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).
To oczywiste co piszesz. Niemniej ja jezdzac na wierconych, a przedtem
na nacinanych nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia klocka/tarczy. A
uzywam tego do hamowania ekstremalnego.
Jesli jest roznica w zuzyciu to minimalna, do zaakceptowania.
Natomiast nie ma to nic wspolnego z "frezowaniem" klocka.
Idac dalej: tarcza i klocek sie zuzywaja, wiec teoretyczna krawedz
scinajaca klocek uleglaby zuzyciu/stepieniu (tarcza nie jest wykonana ze
stali narzedziowej, tylko z dosc miekkiego zeliwa). Nic takiego sie nie
dzieje. Krawedzie czy to naciec, czy otworow pozostaja ostre.
>
> W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
> jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.
Natomiast srednica tego tloczka jest na tyle duza, ze jest w stanie w
miare rownomiernie rozlozyc sile dociskajaca.
Zaciski sportowe wielotloczkowe musza docisnac klocek, ktory ma dosc
spory "kat opasania" (jest dosc dlugi) w zwiazku z tym technicznie nie
ma tego jak obsluzyc jednym, okraglym tloczkiem. No i nie jest to zacisk
plywajacy. Zacisk plywajacy to kompromis pomiedzy skutecznoscia, masa i
cena.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.10 08:06 to
- 05.11.10 08:15 kml
- 05.11.10 08:16 kml
- 05.11.10 08:18 kml
- 05.11.10 08:20 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:22 kml
- 05.11.10 08:23 kml
- 05.11.10 08:24 kml
- 05.11.10 08:25 kml
- 05.11.10 08:26 kml
- 05.11.10 08:40 to
- 05.11.10 10:26 to
- 05.11.10 10:54 kml
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=