  • Data: 2010-11-05 07:43:18
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-04 04:54, to pisze:
    > begin kml

    > W tym przypadku się myli, bo żeby Wasza teoria była prawdziwa, to klocek
    > i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
    > idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
    > bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
    > żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
    > zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
    > egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).

    To oczywiste co piszesz. Niemniej ja jezdzac na wierconych, a przedtem
    na nacinanych nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia klocka/tarczy. A
    uzywam tego do hamowania ekstremalnego.
    Jesli jest roznica w zuzyciu to minimalna, do zaakceptowania.
    Natomiast nie ma to nic wspolnego z "frezowaniem" klocka.

    Idac dalej: tarcza i klocek sie zuzywaja, wiec teoretyczna krawedz
    scinajaca klocek uleglaby zuzyciu/stepieniu (tarcza nie jest wykonana ze
    stali narzedziowej, tylko z dosc miekkiego zeliwa). Nic takiego sie nie
    dzieje. Krawedzie czy to naciec, czy otworow pozostaja ostre.

    > W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
    > jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.

    Natomiast srednica tego tloczka jest na tyle duza, ze jest w stanie w
    miare rownomiernie rozlozyc sile dociskajaca.
    Zaciski sportowe wielotloczkowe musza docisnac klocek, ktory ma dosc
    spory "kat opasania" (jest dosc dlugi) w zwiazku z tym technicznie nie
    ma tego jak obsluzyc jednym, okraglym tloczkiem. No i nie jest to zacisk
    plywajacy. Zacisk plywajacy to kompromis pomiedzy skutecznoscia, masa i
    cena.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl