-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: MarcinJM <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
Date: Fri, 05 Nov 2010 07:43:18 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 40
Message-ID: <ib0927$2s6$1@news.onet.pl>
References: <i...@p...onet.pl> <4ccefed3$1@news.home.net.pl>
<4ccf026f$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<4ccf0951$1@news.home.net.pl>
<4ccf0a56$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
<4ccf0e43$1@news.home.net.pl>
<4ccf1858$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
<4ccf2519$1@news.home.net.pl>
<4ccf38de$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>
<4ccf4f45$1@news.home.net.pl> <i...@p...onet.pl>
<iapdes$ngv$1@inews.gazeta.pl> <i...@p...onet.pl>
<iar12u$fh5$1@news.onet.pl> <i...@p...onet.pl>
<iarjni$3pu$1@inews.gazeta.pl>
<4cd22e71$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: acgi152.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1288939399 2950 83.9.236.152 (5 Nov 2010 06:43:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Nov 2010 06:43:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cd22e71$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323266
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-11-04 04:54, to pisze:
> begin kml
>
>> Ta, MarcinJM nie zdaje sobie sprawy z tego co się dzieje w samochodzie.
>
> W tym przypadku się myli, bo żeby Wasza teoria była prawdziwa, to klocek
> i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
> idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
> bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
> żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
> zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
> egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).
To oczywiste co piszesz. Niemniej ja jezdzac na wierconych, a przedtem
na nacinanych nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia klocka/tarczy. A
uzywam tego do hamowania ekstremalnego.
Jesli jest roznica w zuzyciu to minimalna, do zaakceptowania.
Natomiast nie ma to nic wspolnego z "frezowaniem" klocka.
Idac dalej: tarcza i klocek sie zuzywaja, wiec teoretyczna krawedz
scinajaca klocek uleglaby zuzyciu/stepieniu (tarcza nie jest wykonana ze
stali narzedziowej, tylko z dosc miekkiego zeliwa). Nic takiego sie nie
dzieje. Krawedzie czy to naciec, czy otworow pozostaja ostre.
>
> W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
> jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.
Natomiast srednica tego tloczka jest na tyle duza, ze jest w stanie w
miare rownomiernie rozlozyc sile dociskajaca.
Zaciski sportowe wielotloczkowe musza docisnac klocek, ktory ma dosc
spory "kat opasania" (jest dosc dlugi) w zwiazku z tym technicznie nie
ma tego jak obsluzyc jednym, okraglym tloczkiem. No i nie jest to zacisk
plywajacy. Zacisk plywajacy to kompromis pomiedzy skutecznoscia, masa i
cena.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.10 08:06 to
- 05.11.10 08:15 kml
- 05.11.10 08:16 kml
- 05.11.10 08:18 kml
- 05.11.10 08:20 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:22 kml
- 05.11.10 08:23 kml
- 05.11.10 08:24 kml
- 05.11.10 08:25 kml
- 05.11.10 08:26 kml
- 05.11.10 08:40 to
- 05.11.10 10:26 to
- 05.11.10 10:54 kml
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=