  • 41. Data: 2011-01-26 19:35:24
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 09:17, komar wrote:

    > tak samo genialne jak to, że diesel w lecie przy 30'C zagrzeje się
    > szybciej niż benzyna przy -10'C

    Musisz chyba rozwinąć swoją myśl - ciekaw jestem, co ma genialność
    stosowania podgrzewacza do tego o czym piszesz :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 42. Data: 2011-01-26 19:41:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-26 19:34, Yans van Horn pisze:

    > Jeśli błyskawicznie to podobny wynik, to znaczy, że jakichś różnic nie
    > ma specjalnych. Dobrze zaprojektowany diesel nie ustępuje benzynie :-)
    > Akurat te z którymi miałem styczność grzały się jednak wolniej... może
    > to była kwestia słabego obudowania.

    Jeślo chodzi o diesle to np. bardzo słabo się grzeją Exeo TDI CR, nie
    mają podgrzewacza.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 43. Data: 2011-01-26 19:54:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    > Czasem (może nie rzadko) lubię pojeździć dynamicznie i nieco obawiam się
    > faktu, że automat zmienia biegi nie w tym momencie w którym bym chciał...
    > czasem chcę pociągnąć wysoko silnik przez dłuższą chwilę, bo wiem, że
    > zmiana biegu jest nieopłacalna... albo specjalnie pojechać na niskich,
    > ponieważ jest bardzo ślisko.

    no ale zdajesz sobie sprawe, ze każda skrzynia daje możliwość zblokowania
    biegu na konkretnym przełożeniu i nie przerzuci wtedy na wyższy, dopóki sam
    tego nie zrobisz.
    Nie wspominam już o tiptronikach, DSG z łopatkami itd...

    Troche gorzej z utrzymaniem wysokiego biegu na niskich obrotach, ale w
    Omedze np. mam możliwość ruszenia na III biegu i póki nie przekrocze 90km/h
    to skrzynia biegu nie zmieni.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 44. Data: 2011-01-26 20:03:16
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 08:44, Karolek wrote:

    > I ja ci odpisalem, ze ja czekam, bo raz ze to zdrowiej dla skrzyni, a
    > dwa, ze w tym czasie leci juz na tyle cieple powietrze z nawiewu, ze
    > rozmraza mi szyby.

    A nie psują Ci się te szyby od częstego rozmrażania i zamrażania ? ;-)

    > Widze np. tu "PS: Czytając tę litanię, dochodzę do wniosku, że automaty
    > to zdecydowanie nie dla mnie..."

    I to świadczy ze są ZŁE ? Ależ Ty jesteś imbecylem.

    > Najwyrazniej masz krotka pamiec, albo jestes durniem i nie rozumiesz co
    > napisales cyt. "W moich oczach To jest niepotrzebnie skomplikowany kawał
    > szpeja, działający poza pełną kontrolą kierowcy. Dla mnie, bez żadnych
    > zalet - wręcz przeciwnie."

    Wiesz co to jest GUST ? Najwyraźniej nie :-)

    > Ano piszesz (patrz wyzej), zadajesz tez duzo pytan swiadczacych o tym,
    > ze jednak twoja stycznosc z ASB byla na tyle, krotka (o ile w ogole
    > byla), ze nie masz o tym elemencie zielonego pojecia, za to duzo
    > szczekasz, wypisujac bzdury.

    Zapytaj inne osoby biorące udział w tym wątku, może Ci wyjaśnią :-D
    Najwyraźniej jedynie Ty masz problem, że zrozumieniem tego :-)

    > Znczy to co cytowalem wyzej nie ty pisales? :>
    > Jakies rozdwojenie jazni czy co?

    > Przejechac sie raz pozyczonym to troche malo, aby cokolwiek wyrokowac.

    Aaa... czyli pożyczenie samochodu oznacza jednokrotną przejazdżkę ? :-)
    Kolejne rewelacje Karolka :-) Niedługo zbiorę ich tak dużo, że będę mógł
    je wydać w postaci tomiku :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 45. Data: 2011-01-26 20:22:43
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 19:54, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    >
    > no ale zdajesz sobie sprawe, ze każda skrzynia daje możliwość
    > zblokowania biegu na konkretnym przełożeniu i nie przerzuci wtedy na

    W jaki sposób odbywa się blokada ? Dowolny bieg można zablokować ?
    Zależy to od typu skrzyni ?
    Do czego zmierzam: Czy każdą skrzynię da się przestawić w tryb
    sekwencyjny ?

    Załóżmy, że chce zrobić aaltonena i muszę wrzucić bieg jeszcze czasie
    toczenia w przeciwnym kierunku... co wtedy ?

    > Nie wspominam już o tiptronikach, DSG z łopatkami itd...

    Z łopatkami nie miałęm do czynienia. Zastanawiam się, czy się sprawdzają
    przy "energicznym" manerwrowaniu... w rajdach jednak używają wajchy z
    boku (sekwencyjna) albo manuala. Jakiś powód musi tego być.

    > Troche gorzej z utrzymaniem wysokiego biegu na niskich obrotach, ale w
    > Omedze np. mam możliwość ruszenia na III biegu i póki nie przekrocze
    > 90km/h to skrzynia biegu nie zmieni.

    Tzn ta blokada o które pisałeś wyżej, nie funkcjonuje wtedy ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 46. Data: 2011-01-26 20:39:55
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 19:33, RadekNet wrote:

    > Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
    > Ci sie automat...

    Policzmy dla konokretnego przypadku:
    - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    prawie nowe :-)

    http://yans.majora.net/car/sprzeglo/sprzeglo-komplet
    ne06.jpg
    - dwumasa ? nadal sprawna.

    Szczerze powiedziawszy, to jeszcze żadnych samochodzie nie musiałęm
    zmienić sprzęgła z powodu zajeżdżenia... nawet w rajdówce :-)

    Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    naprawa, to była droga impreza.

    Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.

    > Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    > w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    > Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    > zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..

    Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?

    > A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    > wymyslil jakis sadysta ;)

    Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 47. Data: 2011-01-26 20:42:01
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 19:41, DoQ wrote:

    > Jeślo chodzi o diesle to np. bardzo słabo się grzeją Exeo TDI CR, nie
    > mają podgrzewacza.

    I temu się właśnie dziwię. Dlaczego nie stosują takiego prostego i
    efektywnego rozwiązania ? Podgrzewacz nawet w silniku benzynowym byłby
    wskazany na krótkich trasach.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 48. Data: 2011-01-26 20:57:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-26 20:03, Yans van Horn pisze:

    > A nie psują Ci się te szyby od częstego rozmrażania i zamrażania ? ;-)

    Nie, ale tobie widac musza sie psuc skoro wolisz drapac :>

    > I to świadczy ze są ZŁE ? Ależ Ty jesteś imbecylem.

    Nie, to swiadczy, ze ty uwazasz, ze sa zle, jednak nie ma to nic
    wspolnego z rzeczywistoscia.

    > Wiesz co to jest GUST ? Najwyraźniej nie :-)

    Gust to mozesz miec w przypadku sylwetki czy koloru, a jezeli mowisz, ze
    cos jest niepotrzebnie skomplikowane, poza kontrola, nie posiada zadnych
    zalet tylko wrecz przeciwnie to to nie jest gust, tylko akurat w tym
    przypadku komletny brak wiedzy w temacie, na ktory sie wypowiadasz.
    Zebys jeszcze napisal, ze wolisz sobie machac galka, po prostu to mozna
    by to podciagnac pod gust, ale napisales cos zupelnie innego.

    > Zapytaj inne osoby biorące udział w tym wątku, może Ci wyjaśnią :-D
    > Najwyraźniej jedynie Ty masz problem, że zrozumieniem tego :-)

    Tak, tak.
    Szczekales o cytat, a jak go dostales to odszczekac juz nie potrafisz :>
    typowe dla plebsu :P

    > Aaa... czyli pożyczenie samochodu oznacza jednokrotną przejazdżkę ? :-)
    > Kolejne rewelacje Karolka :-) Niedługo zbiorę ich tak dużo, że będę mógł
    > je wydać w postaci tomiku :-)

    Po tym co wypisujesz, akurat jasno wynika, ze z automatem niewiele
    miales do czynienia.
    Wszystko w zasadzie wyjasniaja twoje pytania o podstawowe zachowania ASB
    w roznych sytuacjach.
    Takich pytan nie zadaje osoba, ktora jezdzila z ASB wiecej niz kilka razy.

    --
    Karolek

  • 49. Data: 2011-01-26 21:26:26
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 20:57, Karolek wrote:

    > Nie, ale tobie widac musza sie psuc skoro wolisz drapac :>

    A ile tej wody masz w szybach ? :-)

    > Nie, to swiadczy, ze ty uwazasz, ze sa zle, jednak nie ma to nic
    > wspolnego z rzeczywistoscia.

    A Ty nadal w kółko to samo :-)

    > Gust to mozesz miec w przypadku sylwetki czy koloru,

    Aa... czyli nie mogę gustować np. w małych samochodach i uważać duże za
    niepotrzebnie wielkie, paliwożerne itp ? :-)))

    Juz Ci napisałem. Zapytaj innej osoby :-)

    > Takich pytan nie zadaje osoba, ktora jezdzila z ASB wiecej niz kilka razy.

    Musisz zdecydować się w końcu. Przed chwilą pisałęś, że jechałęm raz a
    teraz, że kilka razy... to w końcu ile ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 50. Data: 2011-01-26 21:29:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-26 20:42, Yans van Horn pisze:

    > I temu się właśnie dziwię. Dlaczego nie stosują takiego prostego i
    > efektywnego rozwiązania ? Podgrzewacz nawet w silniku benzynowym byłby
    > wskazany na krótkich trasach.

    Z Exeo to mogą być jaja akurat, za tyle kasy samochód i nie grzeje...

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com