  • 31. Data: 2011-01-25 22:52:44
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-25 17:51, r...@k...pl wrote:
    > Mon, 24 Jan 2011 22:34:47 +0100, w
    > <4d3df075$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>, Yans van Horn<y...@n...spam>

    > +/- tyle samo.

    Dzisiaj zrobiłęm dokładniejszy test w czasie podwożenia dziecka.
    Temperatura -7, samochód stał kilka dni nie odpalany, ponieważ używałem
    innego.
    Pakuje dziecko, przejeżdżam niecaly kilometr po osiedlu, temperatura
    zaczyna wychodzić z niebieskiego pola. Wypakowuje dziecko, przejeżdżam
    okolo 1-1.5km temperatura pracy została osiągnięta (wskazówka dokładnie
    na środku wskażnika).

    Reasumując. Wystarczy ok. 2-2.5km jazdy i silnik osiąga właściwą
    temperaturę pracy. Jak dla mnie, to naprawdę szybko.

    Inna ciekawostka. Po 6-8miu godzinach na mrozie nadal temperatura
    silnika jest w 1/3-1/2 niebieskiego pola.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 32. Data: 2011-01-25 23:27:08
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-25 15:40, Karolek wrote:

    > A tobie pomaga?

    Ktos, kto przeczyta ten wątek, nie będzie miał wątpliwości :-)

    > Podniecasz sie jak to w kilkanascie sekund wskakujesz do auta i
    > odjezdzsz...

    Ty to naprawdę masz problemy :-)

    Czytaj uważnie:
    - skrobiesz syf z szyb tam gdzie trzeba i jeśli trzeba
    - wsiadasz, odpalasz silnik
    - kilka-kilkanaście sekund na zapięcie pasów, odjeżdżasz.

    Kumasz ? :-)

    > a te wszystkie ASB sa takie zle bo wypada chwile
    > zaczekac... durniu sam nie wiesz co piszesz, a potem sie motasz jak w
    > tym watku z tirem.

    Musisz mieć straszne problemy z myśleniem, aż ręce opadają. Jak Ty
    wogóle szkołę dałeś radę skończyć ?

    Niech stracę, wytłumaczę Ci:
    - ktoś podał link do litanii przykazań dla posiadaczy ASB.
    - zacytowałęm jeden z punktów, który traktował o czekaniu po odpaleniu
    silnika conajmniej minuty w wypadku mrozów.
    - zapytałem się kto czeka minutę ?

    Widzisz tu gdzieś krytykowanie ASB lub pisanie, że ASB jest ZŁE ? Palnij
    się w ścianę to się może w końcu ockniesz.

    > Mozliwe, ze juz nie zyje, ale moze ty zapytasz jak w koncu skonczysz
    ferie.

    Nie martw się, ten wątek ładnie się zaindeksuje.. będzie do niego można
    wracać takimi fajnymi zimowymi wieczorami i śmiać się do rozpuku :-)

    > No tak, bo wokolo to sami geniusze... tacy jak ty :P

    Lansujesz genialne rozwiązanie chroniące szyby przed zgubnym działaniem
    skrobaczek... ba, to rozwiązanie oszczędza również czas :-) Chroni
    rączki przed zgubnym działaniem zimna... Ile już osób do niego
    przekonałeś ? :-)

    BTW, czy tylko geniusz może wpaść na genialne rozwiązanie ? :-)

    > Tak, jestes motloch, zwykly plebs dzisiejszych czasow, pelno takich
    > matolkow dookola.
    > I nie skrobaczka o tym swiadczy... ale co takiemu burkowi jak ty mozna
    > wytlumaczyc.

    Jasno już pokazałeś z kim mam do czynienia. Miło, że się przedstawiłeś :-)

    > To wytlumacz wiec po co masz wyjechac z parkingu po 15 sekundach,
    > zamiast po np. 60s? bo przeciez twierdzisz, ze to taka ogromna wada
    > poczekac chwile. Zakladam wiec, ze chyba sie z kims scigasz z tego
    > parkingu.

    Gdzie coś pisałem o ogromnej wadzie ? Podaj cytat, gdzie występują słowa
    "ogromna wada" lub nawet samo "wada". A jeśli nie potrafisz, to idź do
    lekarza psychiatry. Najwyraźniej wizyta u niego jest niezbędna

    > Zatem twoja wykladnia mania stycznosci to o wiele za malo, aby moc cos
    > sensownego na ten temat napisac.

    Ja coś piszę na temat ASB ? GDZIE ?

    > Jak to mowia, w dupie byles, gowno widziales.

    ROTFL! :-) Jesteś mega. Nigdzie niczego nie stwierdziłem, natomiast Ty
    na podstawie mojego pytania wyciągasz jakieś wnioski :-) Chyba mnie
    zaraz brzuch ze śmiechu zacznie boleć :-)

    A przyszło Ci do małej główki, że można jeżdzić pożyczonym naprzykład ?
    :-) Najwyraźniej chyba nie :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 33. Data: 2011-01-26 05:40:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-25 22:52, Yans van Horn pisze:

    > Reasumując. Wystarczy ok. 2-2.5km jazdy i silnik osiąga właściwą
    > temperaturę pracy. Jak dla mnie, to naprawdę szybko.

    Wczoraj jeździłem jakąś marną ibizą 1.4, grzała się błyskawicznie ;)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 34. Data: 2011-01-26 08:44:56
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-25 23:27, Yans van Horn pisze:

    > Ktos, kto przeczyta ten wątek, nie będzie miał wątpliwości :-)

    Zapewne.

> [...]
    > - wsiadasz, odpalasz silnik
    > - kilka-kilkanaście sekund na zapięcie pasów, odjeżdżasz.

    Kumam, teraz napisz jak to sie ma do ASB.

    > Musisz mieć straszne problemy z myśleniem, aż ręce opadają. Jak Ty
    > wogóle szkołę dałeś radę skończyć ?

    No ja dalem rade, a ty?

> [...]
    > - zacytowałęm jeden z punktów, który traktował o czekaniu po odpaleniu
    > silnika conajmniej minuty w wypadku mrozów.

    I ja ci odpisalem, ze ja czekam, bo raz ze to zdrowiej dla skrzyni, a
    dwa, ze w tym czasie leci juz na tyle cieple powietrze z nawiewu, ze
    rozmraza mi szyby.

    > Widzisz tu gdzieś krytykowanie ASB lub pisanie, że ASB jest ZŁE ? Palnij
    > się w ścianę to się może w końcu ockniesz.

    Widze np. tu "PS: Czytając tę litanię, dochodzę do wniosku, że automaty
    to zdecydowanie nie dla mnie..."

    > Nie martw się, ten wątek ładnie się zaindeksuje.. będzie do niego można
    > wracać takimi fajnymi zimowymi wieczorami i śmiać się do rozpuku :-)

    Bawi cie smianie sie z wlasnej glupoty?

    > reszte

    > Lansujesz genialne rozwiązanie chroniące szyby przed zgubnym działaniem
    > skrobaczek... ba, to rozwiązanie oszczędza również czas :-)

    Niczego nie lansuje.
    Podobnie ja ty nie lansujesz skrobania szyb i zmieniania biegow
    przod/tyl w czasie kiedy auto sie jeszcze toczy.

    > Chroni
    > rączki przed zgubnym działaniem zimna... Ile już osób do niego
    > przekonałeś ? :-)

    Nikogo, bo nikogo do tego przekonywac nie probuje.
    Ty za to myslisz, ze jak sprowadzisz watek do absurdu to bedziesz
    madrzejszy :P

    > BTW, czy tylko geniusz może wpaść na genialne rozwiązanie ? :-)

    Ty masz na to male szanse, to fakt.

    > Jasno już pokazałeś z kim mam do czynienia. Miło, że się przedstawiłeś :-)

    Taaak, jak w podstawowce, jeszcze tupnij nozka :>

    > Gdzie coś pisałem o ogromnej wadzie ? Podaj cytat, gdzie występują słowa
    > "ogromna wada" lub nawet samo "wada". A jeśli nie potrafisz, to idź do
    > lekarza psychiatry. Najwyraźniej wizyta u niego jest niezbędna

    Najwyrazniej masz krotka pamiec, albo jestes durniem i nie rozumiesz co
    napisales cyt. "W moich oczach To jest niepotrzebnie skomplikowany kawał
    szpeja, działający poza pełną kontrolą kierowcy. Dla mnie, bez żadnych
    zalet - wręcz przeciwnie."

    > Ja coś piszę na temat ASB ? GDZIE ?

    Ano piszesz (patrz wyzej), zadajesz tez duzo pytan swiadczacych o tym,
    ze jednak twoja stycznosc z ASB byla na tyle, krotka (o ile w ogole
    byla), ze nie masz o tym elemencie zielonego pojecia, za to duzo
    szczekasz, wypisujac bzdury.

    > ROTFL! :-) Jesteś mega. Nigdzie niczego nie stwierdziłem, natomiast Ty
    > na podstawie mojego pytania wyciągasz jakieś wnioski :-) Chyba mnie
    > zaraz brzuch ze śmiechu zacznie boleć :-)

    Znczy to co cytowalem wyzej nie ty pisales? :>
    Jakies rozdwojenie jazni czy co?

    > A przyszło Ci do małej główki, że można jeżdzić pożyczonym naprzykład ?
    > :-) Najwyraźniej chyba nie :-)

    Przejechac sie raz pozyczonym to troche malo, aby cokolwiek wyrokowac.
    Ja takich przejazdzek mialem pelno, przeroznymi wynalazkmi, ale nie
    stawiam wielkich tez na ich podstawie.

    --
    Karolek

  • 35. Data: 2011-01-26 09:17:10
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-01-24 22:02, Yans van Horn pisze:

    > Diesel z podgrzewaczem płynu zagrzeje się zdecydowanie szybciej niż silnik
    benzynowy :-)
    > Rozwiązanie genialne w swej prostocie.

    tak samo genialne jak to, że diesel w lecie przy 30'C zagrzeje się szybciej niż
    benzyna
    przy -10'C

  • 36. Data: 2011-01-26 10:19:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Jeżdziłem dwoma, krótko bo krótko ale zawsze. Mi nie odpowiada.

    o gustach sie nie dyskutuje :P

    ps. mam nadzieje, ze nie byly to jakies 1,6 benzyniaki, czy inne słabe
    jednostki, ktore z automatami jeżdzą ... dość srednio.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 37. Data: 2011-01-26 19:17:15
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 10:19, Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > o gustach sie nie dyskutuje :P

    Karolek uważa, że tak :-) Ba, nawet uważa, że to sypanie krytyką :-)

    > ps. mam nadzieje, ze nie byly to jakies 1,6 benzyniaki, czy inne słabe
    > jednostki, ktore z automatami jeżdzą ... dość srednio.

    Jedno to było Subaru Legacy 2.0 lub 2.5, nie pamiętam już teraz. No i
    Mercedes E320.

    Czasem (może nie rzadko) lubię pojeździć dynamicznie i nieco obawiam się
    faktu, że automat zmienia biegi nie w tym momencie w którym bym
    chciał... czasem chcę pociągnąć wysoko silnik przez dłuższą chwilę, bo
    wiem, że zmiana biegu jest nieopłacalna... albo specjalnie pojechać na
    niskich, ponieważ jest bardzo ślisko. No i zmiana biegów jest jednym z
    elementów frajdy z jazdy... Może właśnie o to chodzi... samochód ma
    dostarczać radośći z jazdy. Mi akurat ASB nieco jej odbiera...

    No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż manualnej.
    Koszta eksploatacji również wyższe.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 38. Data: 2011-01-26 19:30:58
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 05:40, DoQ wrote:

    > Wczoraj jeździłem jakąś marną ibizą 1.4, grzała się błyskawicznie ;)

    Jeśli błyskawicznie to podobny wynik, to znaczy, że jakichś różnic nie
    ma specjalnych. Dobrze zaprojektowany diesel nie ustępuje benzynie :-)

    Nadal pozoistakę mniej udanye konstrukcjie diesli które na mrozie
    wymagają >8-10km aby osiągnąć sensowną temperaturę. Nobody's perfect :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 39. Data: 2011-01-26 19:33:13
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 26.01.2011 19:17, Yans van Horn pisze:

    > No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż manualnej.
    > Koszta eksploatacji również wyższe.

    Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
    Ci sie automat... Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..

    A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    wymyslil jakis sadysta ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 40. Data: 2011-01-26 19:34:22
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-26 05:40, DoQ wrote:

    > Wczoraj jeździłem jakąś marną ibizą 1.4, grzała się błyskawicznie ;)

    Jeśli błyskawicznie to podobny wynik, to znaczy, że jakichś różnic nie
    ma specjalnych. Dobrze zaprojektowany diesel nie ustępuje benzynie :-)
    Akurat te z którymi miałem styczność grzały się jednak wolniej... może
    to była kwestia słabego obudowania.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik