eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dbac o automatyczna skrzynie biegowRe: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.
    nl!198.186.194.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx02.ia
    d01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 26 Jan 2011 20:39:55 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
    <4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihpplc$51c$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ihpplc$51c$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <4d40788a$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
    X-Trace: 1296070794 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2497 83.16.130.26:2085
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2345681
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-26 19:33, RadekNet wrote:
    > W dniu 26.01.2011 19:17, Yans van Horn pisze:
    >
    >> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż manualnej.
    >> Koszta eksploatacji również wyższe.
    >
    > Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
    > Ci sie automat...

    Policzmy dla konokretnego przypadku:
    - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    prawie nowe :-)

    http://yans.majora.net/car/sprzeglo/sprzeglo-komplet
    ne06.jpg
    - dwumasa ? nadal sprawna.

    Szczerze powiedziawszy, to jeszcze żadnych samochodzie nie musiałęm
    zmienić sprzęgła z powodu zajeżdżenia... nawet w rajdówce :-)

    Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    naprawa, to była droga impreza.

    Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.

    > Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
    > w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
    > Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
    > zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..

    Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?

    > A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
    > wymyslil jakis sadysta ;)

    Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: