-
Data: 2011-01-26 22:19:48
Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-01-26 21:39, RadekNet wrote:
> W dniu 26.01.2011 20:39, Yans van Horn pisze:
>>>> No i jest drugi aspekt... czyli jednak większa awaryjność niż
>>>> manualnej.
>>>> Koszta eksploatacji również wyższe.
>>>
>>> Prosze? To policz co ile wymieniasz sprzeglo w manualu a co ile rosypuje
>>> Ci sie automat...
>>
>> Policzmy dla konokretnego przypadku:
>> - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
>> dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
>> zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
>> prawie nowe :-)
>
> Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
> 500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
> tak? ;)
Sumujmy zatem: sprzęgło raz na 500tyś, za 500-800pln + robocizna.
Automat: załóżmy 10 zmian oleju po załóżmy 3l, daje 10 x ~100 + 10 x
robocizna.
Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.
Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
za darmo ? :-)
Więcej o systemach sprzęgania silnika ze skrzynią automatyczną:
"Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie
oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe
chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco
ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach
osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego
sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp. które przy stabilnej
jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu
innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co
znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
Teraz wyobraż sobie, co się będzie działo w czasie dynamicznej jazdy
(duże obciążenia i częste zmiany biegów)
Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)
>> Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
>> negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
>> naprawa, to była droga impreza.
>
> W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
> automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
> nie jezdzi?
Nie znam ich wcześniejszej historii.
> Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
> widzialem wymiane manuala w Vectrze...
A co się jej stało ? :-)
> U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
> kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
> eksploatacji.
>
>> Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.
>
> Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
Chcesz powiedzieć, że olej hydrauliczny nie ulegnie degradacji w trakcie
eksploatacji ?
> Wieksze spalanie? Mit.
Dlaczego nawet producenci podają wyższe ? Przecież nie przez przekorę :-)
>>> Domyslam sie, ze nowa skrzynia nie wytrzyma 600 tys km
>>> w dobrym zdrowiu, jak to sie dzieje ze skrzyniami montowanymi w starych
>>> Volvo (klasyczne ZF na przyklad), ale nowe sprzegla to tez juz nie
>>> zwykle tanie tarcze tylko dwumasy, wiec koszty sie wyrownuja..
>>
>> Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?
>
> Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.
Myslałem, że piszesz o manualnej. Manualna skrzynia biegów również nie
wymaga koła dwumasowego - to wymóg silnika, wiec nie mieszaj tych kwestii.
Jaka jest żywotnośc konwertera w automacie ?
>>> A o gustach sie faktycznie nie dyskutuje :) Moim zdaniem manuala
>>> wymyslil jakis sadysta ;)
>>
>> Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
>> :-)
>
> Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)
Dyskutujmy zatem :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 22:46 RadekNet
- 26.01.11 23:19 J.F.
- 27.01.11 07:54 Karolek
- 27.01.11 10:53 Yans van Horn
- 27.01.11 10:57 Yans van Horn
- 27.01.11 11:09 Yans van Horn
- 27.01.11 11:23 Tomek
- 27.01.11 15:57 r...@k...pl
- 27.01.11 18:00 RadekNet
- 27.01.11 20:14 Karolek
- 27.01.11 20:19 Kuba \(aka cita\)
- 27.01.11 20:17 Karolek
- 27.01.11 20:29 Karolek
- 27.01.11 20:50 Yans van Horn
- 27.01.11 21:08 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- A gdyby to był elektryk?
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
Najnowsze wątki
- 2025-03-28 A gdyby to był elektryk?
- 2025-03-28 Współczesny falomierz
- 2025-03-28 Rzeszów => WEBCON Developer <=
- 2025-03-28 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-03-28 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-03-28 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-03-28 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-28 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-28 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-03-28 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-28 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-28 Częstochowa => Manager ds. produktu <=