  • Data: 2011-01-26 21:39:11
    Temat: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.01.2011 20:39, Yans van Horn pisze:

    > Policzmy dla konokretnego przypadku:
    > - w manualu, sprzęgło zmieniłem przy ~200tyś km (800pln) i to tylko
    > dlatego, że robiłem swap na skrzynię 6-tke i nie pasowało, olej też
    > zmieniłem dla świętego spokoju. Wyjęte sprzęgło nadal mam... wygląda jak
    > prawie nowe :-)

    Stawiam, ze w normalnej eksploatacji wymienisz je min raz nim Ci stuknie
    500 tys. Znaczy - obalamy mit o wyzszych kosztach eksploatacji automatu,
    tak? ;)

    > http://yans.majora.net/car/sprzeglo/sprzeglo-komplet
    ne06.jpg
    > - dwumasa ? nadal sprawna.
    >
    > Szczerze powiedziawszy, to jeszcze żadnych samochodzie nie musiałęm
    > zmienić sprzęgła z powodu zajeżdżenia... nawet w rajdówce :-)

    No, ja czuje, ze w Sharanie mnie to czeka (120 tys mil), ale tak czuje
    juz od roku...

    > Żadna manualna skrzynia również mi nie padła ani nie miała żadnych
    > negatywnych objawów. Natomiast niestety kilku znajomym padły automaty -
    > naprawa, to była droga impreza.

    W samochodzie normalnie serwisowanym, nie skladanym z 3, padaly
    automaty? I to w liczbie mnogiej, kiedy az tak duza automatow w Polsce
    nie jezdzi?
    Ja za to w moim otoczeniu nic nie wiem o padajacych automatach, a
    widzialem wymiane manuala w Vectrze...

    U mnie w domu biorac pod uwage ostatnie ~10 lat, 3 aktywnych kierowcow i
    kilka aut, automaty bija manuale na glowe jesli chodzi o koszty
    eksploatacji.

    > Podsumuj wszystkie koszty automatu, narazie wykluczając awarię.

    Olej za 100zl raz na 50 tys km? A i to nie zawsze.
    Wieksze spalanie? Mit.

    > Co ma wymiana sprzęgła do dwumasy ?

    Tego nie ma w automacie, znaczy nie kosztuje w razie czego.

    > Amerykanie napewno się z Tobą zgadzają :-) Ja jestem z tego innego obozu
    > :-)

    Dlatego nie dyskutujemy o gustach a o pieniadzach ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com