  • 31. Data: 2009-04-13 12:15:56
    Temat: Re: Jak bida to moze jakis nowy kolorek...
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grv462$361$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:
    > Zresztą Contaxy serii G użytkowo biły eMki niemal pod każdym względem.
    > Może poza wyborem starych szkieł i trwałością, ale na to ostatnie
    > wielki wpływ miała prostota konstrukcji eMek.

    Nie wiem jak naprawdę jest z trwałością Contaksów, ale odnoszę
    wrażenie, że nie jest tragicznie. Wszak wiele osób nadal używa
    G1 bez problemów.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 32. Data: 2009-04-13 12:22:23
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grtrqa$anj$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Dzisiaj też M8 mógłby kosztować tyle co jakiśtam kompakt pewnie, bo nie
    > zachwyca ani parametrami, ale jakością obrazu, ale to leika..

    Aha, jak kompakt z matrycą z EOS-a 1D (przynajmniej rozmiarem)...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 33. Data: 2009-04-13 12:34:55
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <grtqk0$6ue$1@inews.gazeta.pl> dominik wrote:

    > Znam doskonale, bo mam dalmierze i kilka szkieł do nich.
    ?
    Mam nadzieje, ze mowisz albo o Leice M, albo Vogtlanderze, albo o Zeiss
    Ikon, albo o XPanie, albo o Mamiyi 6/7, bo reszta to droga przez meke i
    tak naprawde z zaleta fotografowania tego rodzaju aparatami niewiele ma
    wspolnego.
    I co mi sie jeszcze nasunelo, ze wiele osob oceniajac aparat patrzy na
    jego funkcje - jak by to ujac - komputerowe. I fatycznie. We wczesniej
    wspomnianej Leice, jest to co w niej najgorsze, no i rozmiar negatywu w
    wersji analogwej :)
    Poza tym jednak, to najlepszy (dla mnie - gdyby ktos nie zauwazyl, ze
    wyrazam swoja wlasna opinie) aparat na swiecie, sluzacy do
    fotografowania ludzi. Bo jest maly, jest niewidzialny, jest posluzny i
    cichy. I mam nadzieje, ze kiedy przestana w koncu robic filmy, albo
    rolka bedzie kosztowala 1500zl za sztuke; ze do tego czasu wyprodukuja
    Leice z maloszumiaca, pelnoklatkowa matryca rodem z D3, lub nikon
    wypusci w koncu nowa, cyfrowa wersje SP.
    EOS 1D z kompletem jasnych zoomow jest przydatny do fotografowani
    ptaszkow w locie, pana prezydenta podajacego raczke, czy Dody wcinajacej
    ukradkiem paczka w samochodzie. Wyjac go w zatloczonym U-Bahnie i
    sfotografowania calujacej sie pary z odleglosci 2m nie mialbym odwagi.

    Znowu sie powtorze, ale co mi tam - takie o aparatach dalmierzowych:
    http://robertkresa.com/re20080521.html

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 34. Data: 2009-04-13 12:36:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-13 14:15:56 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Nie wiem jak naprawdę jest z trwałością Contaksów, ale odnoszę
    > wrażenie, że nie jest tragicznie. Wszak wiele osób nadal używa
    > G1 bez problemów.

    Oczywiście że nie jest źle (a nawet bardzo dobrze), ale sądze, że nie
    przetrwają po 20-30 lat ciągłego użytkowania - elektronika, bardziej
    złożona mechanika itepe. A eMki są tak proste, że tam się nie ma co
    psuć i 20-30 letnie egzemplarze (czy nawet starsze) działające bez
    problemów do dziś nikogo nie dziwą. O to mi chodziło, widać zbyt
    skrótow napisałem.

    de Fresz

  • 35. Data: 2009-04-13 12:54:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "_rK_" <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> wrote:
> [...]
    > wcinajacej ukradkiem paczka w samochodzie. Wyjac go w
    > zatloczonym U-Bahnie i sfotografowania calujacej sie pary z

    Witaj.

    W tej ostatniej sytuacji nie zapominaj o w końcu rozwijającym się
    segmencie evil-i (dobra jakość obrazu) wyposażonym w obrotowe ekrany.
    Zmiana odbioru przez tzw. społeczeństwo pozycji "strzelca" z dwóch
    metrów w twarz na ciut ekscentrycznego człowieka zajętego swoją zabawką
    (spojrzenie w dół przy kadrowaniu "kominkowym-like") jest kolosalna!
    Ciebie dodatkowo powinna zainteresować możliwość oglądania świata B&W
    na żywo (no, chyba że masz to już w oku, to sorry :))

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 36. Data: 2009-04-13 13:50:02
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Aha, jak kompakt z matrycą z EOS-a 1D (przynajmniej rozmiarem)...

    5D ma jakoś jeszcze większą.
    To że matrycę mają podobnym cropem (a może tę samą? nie wiem czy canon
    pakował kodaka też) nie znaczy że będzie to głównym wyznacznikiem ceny.

    5D mk II też ma matrycę jak w jedynce, a nie kosztują tyle samo :)

    itd. :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 37. Data: 2009-04-13 21:29:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Ja też się pukam w głowę jak można kupić ferrari czy podobne wyścigowe
    > auta :) Przecież można jakieśtam punto za tak mały ułamek ceny... :)
    > hyhyhy :)

    Ale to nie jest ferrari tylko taka lokomotywa parowa z alufelgą...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 38. Data: 2009-04-14 21:35:04
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > Odważna i chyba prawdziwa hipoteza.

    Dzięki. Szkoda tylko, że wnioski wyszły takie smutne.

    > Chyba jednak nie moje, ale mniejsza o to. ;)

    Przepraszam, zanadto się rozpędziłem :)

    > Znowu sie powtorze, ale co mi tam - takie o aparatach dalmierzowych:
    > http://robertkresa.com/re20080521.html

    Podejrzanie lekko mi sie pisało mi się o patrzeniu przez wizjer
    aparatu dalmierzowego - tym bardziej, że w czasach, gdy fotografowałem
    tego rodzaju sprzętem, żadne refleksje, w tej mierze, mnie nie
    dopadały.
    Dopiero jak przytoczyłeś ten link przypomniałem sobie, iż jestem, w
    miare świeżo, po przeczytaniu Twojego tekstu :)

    Pozdrawiam wszystkich
    Robert