  • 81. Data: 2009-09-27 20:33:03
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 22:21:54 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

    > chlopie zrob najpierw jedno przyzwoite zdjecie a potem sie zgrywaj na
    > lepiej wiedzacego.

    Do twojego poziomu nigdy nie dociągnę. Na szczęście.

    de Fresz

  • 82. Data: 2009-09-27 20:33:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > ale jesli w pliku masz zapisane slowo w postaci np 16-bitoewej to
    > sprytny programista postawi sobie pytanie o tonmaping - czyli jak
    > przeksztalcic slowo 16 bitow do postaci 8-smio bitowej tak by
    > ogladajacy subiektywnie odniosl wrazenie pelniejszej informacji niz w
    > slowie 8 bitowym niz w 16 btowym .

    W przypadku TIFFów 16-bitowych ten "tonemaping" to obcięcie mniej znaczących
    8 bitów. Masz takie pojęcie o grafice komputerowej jaki o testach
    obiektówów.

    > to jest pytanie jak przekazac muzyke z fortepianu o 12 oktawach przez
    > glosnik o rozpietosci 8 oktaw

    Szkoda, że nie odróżniacz rozpiętości od rozdzielczości.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 83. Data: 2009-09-27 20:33:53
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:13:06 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Owszem, zupełnie nie zrozumiałeś. Może na dziś już wystarczy
    > kompromitacji? Zostaw sobie coś na jutro.

    Proszę nie karmić trolla :). Dziwię się, że ktoś jeszcze nie ma go w KF.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 84. Data: 2009-09-27 20:35:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > Trudno powiedziec ilu uzywa HDR , moim zdaniem HDR jest kluczem do
    > raju.

    Nie pij tyle do monitora, bo ci idzie w fantazję i agresję jednocześnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 85. Data: 2009-09-27 20:38:37
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 27 Wrz, 22:24, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > Za to, duża liczba wspolczesnych LCD ma 6bitów na kanał + dithering ;-)

    Ja mam w jednym starym Lapie Panasonicu CF-71 3x6bitów bez diteringu i
    jakoś żyje. (więcej widze w cieniach jak na CRT) ;-)

  • 86. Data: 2009-09-27 20:47:03
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > na jaki

    > Już zrobili. JPEG2000 obsługuje zapis 16bit na kanał.

    Po co JPEG 16-bitowy?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 87. Data: 2009-09-27 21:02:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > Trudno powiedziec ilu uzywa HDR , moim zdaniem HDR jest kluczem do
    > raju.

    Czy planujesz przeprowadzkę tam w najbliższym czasie? Mam wrazenie, iż
    kilkanaście osób z tej grupy jest zaiteresowanych tym tematem :-]

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 88. Data: 2009-09-27 21:03:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Po co JPEG 16-bitowy?

    * Znaczy po co komu w aparacie JPEG 16-sto bitowy :-]

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 89. Data: 2009-09-27 21:33:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Radeon HD 4770 za 4 stówy wystarczy, czy poszukać jeszcze tańszych (bo
    > są)?
    http://www.amd.com/us/Documents/FireGL-Dual_Link.pdf
    http://www.tre.pl/index.php?docid=stowar&id=49840
    831, idzie wytrzymać...
    http://www.mastercom.com.pl/index.php?plop=2&plopb=1
    &cnn=1&id=0&plmode=1&plcid=1094&plcn=Karty%20graficz
    ne&PHPSESSID=f2
    Oryginał 640zł brutto...

    > Ale to raczej nie z Szopa czy innych, tańszych aplikacji do obróbki zdjęć.
    Z szopa, premiery itp. Tyle, że te karty to kosztowały...

    > Się nie mogę doczekać implementacji w Szopie ;-)

    ;)

  • 90. Data: 2009-09-27 21:34:44
    Od: Les <s...@p...fm>

    Bicie piany - 98% społeczeństwa i tak nie widzi różnicy!!!
    Lepiej robić zdjęcia, niż o nich gadać

    Pozdrawiam i życzę udanych zdjeć
    Les