    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
    Date: Tue, 5 May 2015 11:12:56 +0200

    news:8qg1w450nmwi$.1vbd548psy2av$.dlg@40tude.net...

    > Nie takie znow stare, zlomowalem kilka lat temu :-)

    > Zawsze patrzylem gumiarzom na rece i wywazali poprawnie. Albo ich
    > maszyny jakies rozklekotane, albo cos innego.
    > One chyba nie rozpedzaja kola nawet do 100km/h.

    Maszyna do wyważania może być rozkalibrowana. Kolega jeździł kilkakrotnie na
    poprawki, aż gumiarz przyznał się, że dawno nie serwisował maszyny. :((
    Może też nie umieć jej obsługiwać. Znajomy wulkanizator objaśniał mi kiedyś,
    że powinny być maksymalnie 2 ciężarki na feldze, po jednym na każdą stronę.
    Przed wyważeniem należy obejrzeć kręcące się koło, żeby sprawdzić czy nie
    jest krzywe. Według jego słów, to nawet kwadratowe koło można wyważyć.
    Niektórzy wulkanizatorzy wyważają na maszynie, nakładają ciężarki, znowu
    wyważają, dokładają ciężarków, i jeszcze raz wyważają. Podobno tak nie
    należy robić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba