    Date: Tue, 29 Mar 2011 08:20:45 +0200
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile warte są te tanie lutownice pistoletowe (grzałkowe)

    > Ale one nie kosztują 20-30 PLN, nieprawdaż? Mnie w tanich grzałkach
    > męczy za sztywny i za gruby kabel, który usiłuje wyłamać mi nadgarstek
    > - w pistoletowej grzałce to obciążenie jednak przyłożone jest w sposób
    > mniej przeszkadzający.

    Owszem, nie ta kategoria. Kabel to jeszcze mógłbym znieść, ale trzeba
    jeszcze dodać do tego kiepski grot (nie wiem czemu wszyscy się uparli na
    stożkowe groty do takich kobył - przecież to się do niczego nie nadaje)
    i często źle dobraną moc. W sumie 3 powody, żeby tego nie kupować.
    Wszystkie jakoś do obejścia, tylko czy warto? Wymiana kabla plus
    regulator mocy plus dobry pasujący grot - i robi się trochę złotówek.
    Wciąż mniej niż od razu porządna lutownica, komfort pracy znacznie
    lepszy niż na początku, ale też znacząco mniejszy niż może być.

    > Ale nie każdy lutuje tysiące punktów dziennie.

    Zdarzają mi się takie dni. Wbrew pozorom to wcale nie tak dużo parę
    tysięcy punktów. Ale sprzęt trzeba mieć do tego dobry - inaczej nic z tego.

    > Ale zależy co tą transformatorówką lutujesz. Jeśli przewlekane, to na
    > pewno transformatorowa jest szybsza i wygodniejsza. A do drobnicy
    > używam grzałkowej pistoletowej.

    Transformatorówka jest szybsza tylko jak masz do polutowania kilka
    punktów. Jak masz trochę więcej - przy dobrej grzałce transformatorówka
    jest bez szans.

    > Nie mam takich potrzeb. Nic poniżej rastra 50 mils nie używam.

    Czasem warto. Płytka z układami TSSOP zamiast SOP jest znacząco
    mniejsza, ale wiem, że siedzisz w trochę innej tematyce (nawiasem mówiąc
    też muszę trochę tego liznąć), gdzie takich obudów generalnie się nie
    używa (póki co).

    Pozdrawiam

    DD