    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile warte jest życie
    Date: Fri, 09 Mar 2012 13:49:02 +0100
    <jj5l7m$c39$1@news.task.gda.pl> <op.warjqwvspq3u2r@tech>
    <4f566879$0$1275$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f57173a$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f571c98$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f574506$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f57462d$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f574ddb$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <4f5757f5$0$1231$65785112@news.neostrada.pl> <jjcmjr$26kn$1@alfa.ceti.pl>
    <4f59e19f$0$1274$65785112@news.neostrada.pl> <jjcp85$28s2$1@alfa.ceti.pl>
    <4f59ed86$0$1208$65785112@news.neostrada.pl> <jjcsar$2bcb$1@alfa.ceti.pl>

    W dniu 2012-03-09 13:16, Jarek Pudelko pisze:

    > Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles
    > to demagogia? Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie?
    > Bo ja na konkretnym przykladzie konkretnego nauczyciela.

    Cavallinio nie musi podawać przykładów, on podaje fakty, które nie
    podlegają dyskusji. Tzn. nie podaje tych faktów ale się na nich opiera.
    Bowiem wszystko o czym pomyśli Cavallinio automatycznie staje się faktem.

    Jeżeli tego nie rozumiesz zaraz da Ci PLONK'a.

    > To nie ma znaczenia. Interesuje nas tylko to ile za godzine swojej pracy
    > ktos dostaje wynagrodzenia. Jesli dostawalbym np. 500zl/h to bym
    > pracowal np. 30h/mc i bys marudzil, ze nie pracuje a caly etat?
    > W portfelu nie masz etatu. Masz pieniadze wypracowane godzinami swojej
    > pracy.

    No właśnie o tym się nie mówi. Żal im dupę ściska, że ktoś ma jakieś
    ferie, ale jak w praktyce te "ferie" wyglądają to go już nie interesuje.
    Nie interesuje go również jaki są rzeczywiste płace. Bo to by mu
    przeszkadzało głosić swoje teorie.

    > Ale jakie fakty? Ja na przyklad nie nadawalbym sie na nauczyciela - wiem
    > to bo oczekuje od kazdego, ze natychmiast zrozumie co do niego mowie bo
    > przeciez to jest proste... Nie mam predyspozycji.

    Nie bądź taki skromny piszesz już n-tego maila do Cavallinio, dzieci w
    przeciwieństwie do niego mają chłonny umysł i są otwarte. Więc jeżeli
    możesz z nim dyskutować to równie dobrze możesz być wychowawcą klasy
    specjalnej.

    > Ale my nie rozmawiamy o tym ile ten "etat" wynosi godzin tylko o tym
    > jakie jest za niego wynagrodzenie. Czemu sie tak przyczepiasz do slowa
    > "etat"? Gdyby to byl caly etat (160h) to wowczas wynagrodzenie mojej
    > zony wynosiloby:
    >
    > 1900zl/mc * 12mc / 1440h (przy 9mc pracy) = 18,3zl netto - tyle bys
    > zaakceptowal?

    On nie, ale dla nauczyciela to i tak za dużo, przecież to tępaki, bo
    niczego go nie nauczyli.

    > Racja

    Zwłaszcza, że nie zawsze na ten wynik ma wpływ. Dzisiejsze dzieciaki i
    ich rodzice, a zwłaszcza rodzice to zupełnie inny świat.

    > Jak widzisz to nie jest tak, ze ja sie calkowicie z toba nie zgadzam -
    > probuje tylko wykazac, ze uogolniasz a ja podalem konkretny przyklad.
    >
    > Niestety musze rowniez dodac, ze w owej szkole sa zatrudnieni
    > nauczyciele, ktorzy nadaja sie do wylotu bo:
    >
    > 1. maja w nosie prace
    > 2. nie przygotowuja sie do zajec przez co zajecia sa nudne, a uczniowie
    > wkurzeni
    > 3. dzieci ich nie lubia
    >
    > Problem w tym, ze sa w zwiazkach zawodowych typu ZNP, Solidarnosc i
    > zwiazki ciagle ich bronia. Nie bedzie zwiazkow, nie bedzie problemu.

    Problem w tym, że dyrektor szkoły ma małe możliwości w doborze dobrej
    kadry. Za kasę którą dysponuje ciężko jest znaleźć zaangażowanego
    wykształconego i kompetentnego nauczyciela. A młodzi po studiach jak
    tylko zdobywają pierwszy stopień od razu się zwijają bo nie mają za co żyć.

    A.