eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaIle taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować (mili)amperków?Re: Ile taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować (mili)amperków?
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile taki mikrosolarek w ciągu słonecznego dnia potrafi wygenerować
    (mili)amperków?
    Date: Thu, 24 Aug 2023 17:01:23 +0200

    Pan Adam Górski napisał:

    > A dlatego , że są różne techologie wykonania. Również wielowarstwowe,
    > gdzie każda z warstw może przetwarzać światło o różnym zakresie widmowym.

    Tyle to ja wiem. Ale nie chodzi teraz o dział R&D, w którym co i rusz
    testuje się nowe pomysły wielowarstwowych ogniw. Jest potrzeba pomiarów
    każdego ogniwa w produkcji seryjnej. W tym przypadku można sobie świecić
    halogenem -- i to jest bardzo użyteczne.

    > To jest porównanie leda do latarni morskiej.

    Jeśli latarnia morska też jest na ledach, to tak. Dobre porównanie.

    > Tak, lampy łukowe mają widmo zadziwiająco podobne do słońca.

    Patrzę na oba wykresy. Jest różnica.

    > Problemem jest tylko UV który trzeba wyciąć. Jest to wielki problem,
    > bo przy tej mocy filtry absorbcyjne są raczej bezużyteczne.

    Poradzili sobie. Nie zakładam, że absorbcyjnie.

    > Zapewnienie widma AM1.5 przy pomocy ledów jest wyjatkowo skomplikowane.
    > Zwłaszcza jeżeli oczekujesz równomierności w oświetleniu na poziomie 1%.

    Mam nawet mapę rozkładu niejednorodności promieniowania tego egzemplarza
    ksenonowego QuickSuna. Nie jest źle, choć mogłoby być lepiej. Równomierne
    świecenie haogenem może być łatwiejsze. Przy wszystkich wadach żarowego
    świecenia, taki symulator może dawać bardziej użyteczne informacje.
    Wszystko zależy od tego, po co komu to.

    --
    Jarek